Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Tuesday 6 November 2012

NURUL IZZAH BAIK DENGOR NASIHAT PEJUANG MELAYU TULEN YANG SANGAT TINGGI ILMU AGAMA NIH!

Kata Pejuang Melayu Tulen, Nurul Izzah itu budak mentah. Perlu mendalami ilmu lagi. Kali ini Yong setuju dengan pandangan Pejuang Melayu tulen ini. Takkan budak yang 30an ilmu politiknya sepadan dengan orang yang berusia 60an. Bukan begitu?

Geng PKR jangan melompat nak marah Yong! Baca baik-baik. Takde Yong kata Nurul Izzah tu salah apapun. Yong kata ilmu politik orang yang baru berkecimpung dalam bidang ini tak sepadan dengan ilmu orang yang dah entah berapa kali melompat turun naik parlimen! Tak gitu?

Yong juga sokong elok bebenor le Nurul Izzah saman surat khabar yang suka kena saman tu. 

Bab ilmu agama, pengalaman Pejuang Melayu Tulen pun lebih banyak dari Nurul Izzah. Tak cayer tanya Saifuddin Nasution. Sebab dulu Saifuddin pernah sebut begini:

INI MASA BERDEBAT DI PARLIMEN (MALAYSIAKINI)

Kenyataan Saifuddin itu telah menyebabkan Pejuang Melayu Tulen amat marah. Lalu Saifuddin dicabar bercakap di luar dewan. Ingat lagi tak? Akhirnya dia bertindak menyaman Saifuddin:

PEJUANG MELAYU TULEN MENYAMAN SAIFUDDIN BUKAN SIKIT WEH! (MALAYSIAKINI)

Dua tahun berlalu. Apa sudah jadi? Betui ke Saifuddin Nasution memfitnah Pejuang Melayu Tulen? Inilah keputusan mahkamah:

KALAU BUKAN FITNAH ADAKAH BERMAKNA PEJUANG MELAYU TULEN PERNAH ADA SAHAM JUDI? MALAYSIAKINI

Pejuang Melayu Tulen lupa. Biasalah, dah ikut sangat tarbiyah Chedet, maka dia jadi "Melayu mudah lupa." Pesanan orang tua-tua Melayu supaya jangan jadi:

Alim bagai katak di tepi air; 
Akan dijadikan tabuh, singkat; akan dijadikan gendang, berlebih.

Tak salah dengor nasihat nasihat Pejuang Melayu Tulen ini. Takpe dapat tarbiyah dari Tuan Guru Nik Aziz (PAS). Jangan macam Pejuang Melayu Tulen yang dapat tarbiyah dari Chedet. Kah Kah Kah!

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.