Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 1 January 2016

NABI MEMANG CERDIK, YANG BODOH SIAPA ERK? (VIDEO HANGPA TAK BOLEH MISS)

Hangpa tengok sendiri video ni.


Hak yang ni tak zalim na? - Walaupun perlembagaan UMNO tu sekular gak?:

 

Kalau ikut statement mamat yang bongkak ni habis orang Islam di seluruh dunia yang bukan ahli PAS jadi kapiaq!

27 comments:

  1. Salam Yong,
    Bila ilmu separuh tiang begitulah jadinya....cakap berdegar-degar tapi tak ada "substance". Baca sepotong hadith, tafsir dan kupas sendiri mengikut kepala hotak sendiri yang separuh kosong. Mana boleh samakan pimpinan PAS sekarang dengan al marhum Fadhil Noor atau TG Nik Aziz. Tak nak ikut Hj Hadi jadi penasihat rejim korup BN tak kan boleh ditakrifkan sebagai menolak ulamak....sihat ke tak ustaz separuh tiang ni? Hadi tu ulanak ke....maki orang, fitnah pil kuda, pembengis, cakap berdolak dalik, ponteng kerja...ulamak ke ular dalam semak!

    ReplyDelete
  2. Aku pun pernah dengaq walaunta2 PAS cakap.."keluaq PAS mcm keluaq islam....lawan hj hadi mcm lawan ulamak...lawan ulamak..lawan nabi"

    PAS tu agama ka?
    lawan hj hadi tu lawan pasai politik ka lawan pasai agama?
    Ada org cakap lawan agama???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kata syi'ah tak mengaku syi'ahpun, nampak bunyi macam condong kesyi'ah. Habislah ! ustaz tiang setengah ni pakai borong dengan orang orang Tabligh yang tak ikut mana mana parti politikpun dia kira tak masuk Islam kerana tak masuk pas. Kesian juga orang Arab Saudi tak masuk Pas.

      Delete
  3. Saya tumpang simpati kepada ustaz ni yang perasan dia terlebih Islam daripada orang lain yang tidak sealiran fahaman politik dengannya. Hebat menghukum orang lain...sedangkan adakah dia sendiri sudah terjamin sbagai Islam yg sbenarnya dengan memaki hamun orang lain yang mengucap kalimah syahadah sebagai kafir?

    ReplyDelete
  4. Jual ayat Aquran utk kepentingan kononnya islamik selagi berjuang dlm demokrasi selagi tu sesatnya belum ada sebuah negara islam tertegak disebabkan oleh demokrasi kerana demokrasi lah yg menbunoh islam...jgn tertipu bro..

    ReplyDelete
  5. dulu2 yang ni la yg korang sanjung korang angkat. la korang tibai korang hentam korang perleceh. apa pilihan yang korang ada? pan? pikiaq la sikit kawan. pas dgn hj hadi dan pan dgn mat sabu. mana lebih baik, hj hadi ke mat sabu? kenai mat sabu tak? yang minat sangat fitnah sana fitnah sini mat sabu ke hj hadi? aku nak korang pikiaq semula, kasi refresh. pan ni wujud sebab apa? kalau tak silap pan ni wujud sebab kumpulan kalah dalam muktamar pas tak puas hati, resign dari pas tubuh pan. kumpulan kalah habaq hang. dan satu lagi, pan wujud sebagai keldai asuhan dap. siapa nak nafi? mat sabu bebas daripada dap atau tidak? kalau mat sabu tiada kaitan sikitpun dengan dap, akupun sokong pan....huhh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kat hang kan..orang nak politik,hangpun nak politik. Tapi hang reti. Bula hang bersuara, lagi lah orang kata hang tak cerdik.
      Parti bukan hak sorang makhluk walaupun dia presiden parti. Tu yg pertama.
      Kedua, kalau nak kata yg kalah muktamar saja keluar, si Mazlan yg menangpun keluar jugak. Tapi yg ramai tak bertandingpun keluar, apa kena-mengena ngan kalah muktamar?
      Kalau kamu tak reti-reti lagi, ni aku nak bagi tau... orang keluar PAS sebab prinsip. Tapi kalau kamu nak kekal dalam PAS, itu hak kamu..
      Tapi kamu kena ingat, kalau kamu mengata orang, orang juga boleh mengata kamu. Tapi kamu lupa satu... kamu jaja nama parti Islam, tapi dok mengata orang mengalahkan orang kafir. Jadi, ingat-ingat lah ok???

      Delete
    2. Kalau muktamar tak guna cai spt yg di stratigi oleh zuhdi.. org masih percaya pada pas..lagi satu tuang presiden kau buruk perangai dlm politik..mengelar òrg sesuka hati. Ckp tunggang terbalik..berkali2 kena kencing dgn umno masih berdakap dgn umno.. kalau tuang presiden kau tak buruk perangai... dgn anuar dlm penjara skg..sah2 melayu di malaysia berkiblat ke tuang presiden kau...DAP tu pun org melayu sebelah mata tak pandang..tp bg pengikut2 bengap mcm kau tuang presiden kau tu maksum...

      Delete
  6. Penceramah paling bodoh dan paling pendek fikiran. Apakah mereka fikir Hadi itu ulamak ke? Kalau ulamak kenapa guna parti? Apakah ulamak islam memang guna parti? Apakah Islam hanya untuk orang bani Melayu shj? Apakah Islam mesti mengharap PILIHANRAYA? apakah JIKA TIDAK MENJADI ahli PAS bukan ISLAM? Usahlah cuba memperbodohkan rakyat. Tapi jika merasa PAS kau sudah 100% Islam, silakan. 73 gulungan hanya 1 yg diterima Allah. Yg jelas BUKAN PAETI PAS. Agama mu agamamu. Agamaku agamaku.

    ReplyDelete
  7. syaitan ke yang sedang berceramnah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lihat pada paras rupa dan mendengar celoteh nya saya pasti ia nya syaitan. Jangan lupa bahawa perpecahan PAS ada lah angkara si Mokhtar Sneak dan yang bergelat "ULAMAK" pula setuju dengan beliau. "ULAMAK" apa kalau tak dapat menilai!!!

      Delete
  8. usin1 January 2016 at 12:47 siapa hadi n mat sabu. hadi kaki ponteng kaki fitnah kaki maki hamun sejemaah. yang tak ada pada mat sabu

    ReplyDelete

  9. kawan aku kata orang macam usin ni kalau gi sekolah akan masuk kelas hujumg sekali. Jenis bodoh tak boleh diajar. Belakang parang kalau diasah lagi kan tajam-- species ni kalau diasah batu asah nanti yang jadi tajam tapi kepala hotak dia tetap tumpul.

    ReplyDelete
  10. Aku cuma nak tanya
    inikah bala ke atas pendukung demokrasi?
    sebab aku tak pernah dengar pemerintahan berteraskan demokrasi pada zaman rasullulah.
    cubalah jawabkan aku memang x faham.

    ReplyDelete
  11. emm ustz. camni baru Hj Hadi senyum lebaq noo

    ReplyDelete
  12. Tambah g..gebang kuat tp macam pelaq..

    ReplyDelete
  13. Dulu pihak Pas beria nak buat hukum hudud semua adun pas dan BN sokong sampai putus hubungan dgn PR kenapa dah baik dgn BN dan duduk dan berbincang dgn hadi dan Najid kenapa tak gertak sekira BN nak bergabung Najid mesti melulus eknement hudud di parlimen baru pihak Pas akan setuju ini Hj hadi sembang aje tapi abuk tak ada ashik penminpin pas dan warga kena kencing dgn Hj sotong

    ReplyDelete
  14. PAN ceramah di parit buntaq tak dooookkkkkkkkk oghang yong ooii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pertama: PAN tu ada di Indonesia. Nama parti tu Partai Amanat Nasional. Ini alamat FB demer:

      https://www.facebook.com/amanatnasional

      Kedua: Walau hanya ada seorang pun yang mendengar ceramah di Parit Buntar itu, mamat itu tak boleh kata takdook oghang. Kalau dia cakap maknanya dia muhooong!

      Memang ada orang yang mendengar ceramai itu. Jadilah, walaupun tidak 60,000 - sebagai parti yang masa itu baru berusia 2 bulan.

      Sekian. Akhlak sebagai ahli parti yang mengaku memperjuangkan Islam kena jaga, ya.

      Delete
  15. Kalau PAS dah terpaksa menggunakan pendustaan dan pengeliruan ilmu waktu pengajian agama untuk mengekalkan sokongan rakyat dan ahli maka PAS sebenarnya sudah terkeluar dari landasan politik rakyat dan terkeluar juga dari jalan kebenaran. Terpaksa mengunakan ustaz2 yang tah dari mana ni untuk menjatuhkan lawan dan golongan yang tak sama pendirian politik dengan PAS? Nampak sangatlah PAS dalam keadaan tertekan dan panik apabila ramai ahli2 dan rakyat mula meninggalkan "sampan" yang dikemudikan oleh Hj Hadi ang geng ni. Sekarang ni UMNO dah jadi 100% dan Amanah pulak yang dah jadi kafir? Mana PAS rekrut ustaz2 sampul ni? Tidak hairan PAS mula di tolak rakyat dan ahli2 mereka sendiri! Hudud tah kemana pastu terhegeh2 nak jadi penasihat Najib!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  16. Syaiton kepanasan dah lepah dengar tuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melihatkan video tu, semua orang dapat rasa yang jemaah yang hadir tu pun tau apa yang ustaz tu cerita bukanlah kebenaran. Jadi, ulasan secara syok sendiri mencanangkan bahawa syaiton kepanasan apabila dengar ceramah tah apa2 dari ustaz tu hanyalah cubaan untuk menyedapkan hati kau yang dah gundah apabila rakyat semakin hari semakin jelas dapat melihat sifat2 jelik orang2 yang berkumpul dalam PAS sekarang ni. Apa yang pasti dimata rakyat, PAS ni tengah desperate maka menggunakan ustaz2 desperado ni adalah bukti jelas betapa 'desperate"nya PAS la ni. PAS la ni dah jadi "desperate housewife..oopps..dah bercerai so desperate janda". Dan janda ni tengah desperately mengurat UMNO!

      Nick.
      Cape Tiger.

      Delete
  17. Assalamualaikum:
    Sedih betul bila tengok video "ulamak" berceramah begitu.

    ReplyDelete
  18. Walaunta2 PAS tak tau beza politik dgn agama. Sbb tu sanggup mengkafir kan orang

    ReplyDelete
  19. hahaha... ksian sungguh. tak ada ilmu nampaknya. lebih kepada sentimen. inilh yang melemahkan islam. islam itu politik saja ka?

    ReplyDelete
  20. 1. Org ikut pungkog presiden PEMERINTAH yg zalim...? Pak lebai perli hjhadi & the gang kot!
    2. Nabi larang ikut ulamak dunia yg nk sekongkol kerajaan yg zalim, sbb tu kami tinggalkn pas parti politik suku agama suku... wahai ostad envelop!
    3. "Kita x perlu masuk kristian... sokong parti yg kekalkn undang2 penjajah.... jadi kapiag kot, cua pak lebai tnya tn presideng hang!
    4. Apakah najib dah tukar perlembagaan ameno kpd perlembagaan Islam?... patot pong ulamak koporat & ostad2 envelop ikut pungkog najib kot kentut dia hgpa dah bau wangi?
    5. Bila puak 'Ahlil-Kitab' sesat depa akn mnyesatkn umat.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.