Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 28 September 2012

TUKANG PAIP INI DAPAT PROJEK DARI NAJIB SEBELUM INIPUN BELUM SIAP!, APEKE JADAH DAPAT LAGI?

Kalau bapa Yong masih hidup, Yong boleh tanya dia, apa beza antara kerja memasang paip ayor dengan buat jalan keretapi? Kedua kerja ni dia biasa buat semasa muda di zaman pemerintahan Jepun. Masa itu bapa Yong berada di luar negara.

Kalau dia masih hidup dia akan jawab:

Sama jer. Dua-dua kena korek tanah!

Itulah dia persamaan antara tukang paip dengan tukang buat jalan keretapi. 

Sebenornya tukang paip yang sorang ni dah dapat kerja penswastaan yang belum siap lagi! Bukan Yong kata. Tapi syarikat itu sendiri yang kata. Cer tengok ceratan 2 berita berikut:



Menurut konsep maqasid syariah 1Malaysia, kerje tak siap lagi, tak boleh dapat kontrak besor yang baru!

HAHAHA!

Sebab tu lah tukang paip ini dapat projek membuat jalan keretapi ini:

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata syarikat George Kent-Lion Pacific JV (GKLP JV) layak diberikan kontrak penyambungan laluan Sistem Transit Aliran Ringan (LRT) aliran Ampang kerana mematuhi syarat teknikal, kewangan, perundangan dan syarat kontrak- Sinar Harian

Semua syarat telah dipenuhi, jangan komer tak tahu! Syarikat ini memang hebat!

1 comment:

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.