Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 27 July 2016

TEKSI SAPU KITA BIASA DENGAR, TETAPI PENERBANGAN SAPU???

PELIK BIN AJAIB!

Pesawat dah terbang bawa penumpang, tetapi tak dapat lesen untuk terbang bawa penumpang. Ini serupa kes teksi sapu saja. Kalau apa-apa terjadi, penumpang tanggung sendiri.

Dengar sendiri penjelasan Liow di sini:

THE STAR

Kalau ikutkan kata menteri itu, kelulusan yang diberi lebih kurang seperti ada kenderaan, dapat roadtax, ada lesen memandu dan boleh bawa penumpang, tetapi tak boleh minta tambang macam teksi. Maka kenderaan itu bolehlah dibawa ke mana-mana saja, bukan sebagai kenderaan komersal.

Macam mana boleh jadi begitu?

Syarikat yang operasi Monspace Sky Airlines dimiliki oleh seorang pengusaha bernama Jessy Lai. Kita boleh baca biographynya (www.jessylai.com). Lupakan title Datuk Sri dan Drnya (Pegusaha Q-Puteh pun pakai Datuk Seri Dr... Haha...), dia seperti orang baik-baik. Maksudnya dia tidak kelihatan seperti penyokong ISIS. 

THE STAR  

Menarik juga sejarah hidup minah ni:

THE STAR 

Apapun, demi keselamatan rakyat Malaysia yang mudah tertipu, di harap pihak berkuasa dapat menyelesaikan perkara ini dengan segera.

2 comments:

  1. Yong,
    Blog saya blog santai. Boleh ke yong link kan blog kita. Blog saya:

    http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.my/?m=1

    Kalau yong rasa tak sesuai tak payah di link kan.
    Terima kasih yong.

    ReplyDelete
  2. DeeDee Yong...

    Yaasalam... Hahaha... Hancuss Malaysia ni... Nanti boleh pesawat hilang lagi... Hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.