Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 15 April 2012

JIKA PR MENANG. NENEK MAIMUN BOLEH SAMBUNG BELAJAR

LEO PLAS, 99 TAHUN, PEMEGANG REKOD GRADUAN TERTUA DI DUNIA
NENEK MAIMUN, 93 TAHUN MASIH KUAT MENGAYUH BASIKAL

Ingat lagi nenek Maimun Yusuf? Beliau pernah bertanding sebagai calon bebas di Terengganu. Nenek Maimun boleh sambung belajar jika PR menang pilihanraya. Ini kerana pendidikan akan jadi percuma!

Yong menyambut baik dasar pendidikan percuma ini. Tapi, walaupun percuma, kualiti pendidikan wajar terus dipertahankan. Jangan jadi seperti sekarang. Budak2 sekolah rendah memikul beg yang berat, tapi bila besar tak semestinyer jadi rakyat yang baik. Ramai yang kandas. Ada yang buang/bunuh bayi. Ada yang menagih dadah. Yang kerja pulak, ada yang tidak amanah! 

Pendiknya, selain pendidikan percuma, kurikulum kebangsaan juga perlu dipinda untuk membolehkan lebih ramai layak memasuki IPT dan IPTS dan berjaya menjadi warganegara terbaik.

Bukan nenek Maimun sahaja yang boleh sambung belajar!

1 comment:

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.