Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday, 6 June 2016

CONTOH AKHLAK USTAZ PAS (VIDEO KENCING BERDIRI)

Beginilah contoh akhlak ustaz dalam parti Islam se Malaysia.

Bagaimana mahu Yong menghormati parti ini kalau ustaz pun perangainya sangat menyampah!


Yang kurik itu kendi,
Yang merah itu saga;
Yang cantik itu budi,
Yang indah itu bahasa.

Agak-agak pengikutnya bagaimana akhlak mereka ya? Sesungguhnya perbuatan mereka amat memburukkan imej Islam.

********************

Semoga perjalanan @ perjuangan kita dalam Amanah sentiasa mendapat petunjuk dari Allah SWT dan dipermudahkan segala urusan. Amin!

Firman Allah SWT: 

...dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk.
[Sebahagian dari terjemahan Surah Al-Hujurat, ayat 11]. 







39 comments:

  1. Mmg sabut pun ...tu yg baling micropon tu akhlak terpuji la tuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. abg mat baling mikrofon tu pun bukannya ken a kat kepala bapak sapa2 pun,kat tulang kering ngko pun tak kena juga,baling mkrofon tu cuma gimik je,tak klu ustaz yg menghinma bapak org tu ape hal,ntah bapak org tu dah takde dah,tapi yg pi hina2 buat ape,bapak dia takde kena mengena pun.....klu ngko2 yg nak sesat dgn parti ngko yg betrnama Parti Ajaran Sesat tu.....gasak n gko le....ngko ngan ulamak2 sesat ngko tu klu nak pi JAHANAM pun pi leeee

      Delete
    2. Balin mikropon sekadar melahirkan rasa kecewa lebih baik dari memfitnah orang sebagai pengedar pil kuda, menggelar orang yang tidak disukai sebagai barua broker, mungkir janji dan ponteng kerja tedarah gaji buta, jual agama untuk kepentingan politik dsbnya. Itu lagi bapa syaitan Yeop....

      Delete
  2. Pernah dengar kuliah ustaz ni...mcm tulah gayanya. Persepsi yg saya dpt adalah beliau seorang yg yg iq nya sangat rendah. Sedih, org ramai boleh terpedaya dengan luqlaknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hangpa tak dengaq lg cara dia baca khutbah. Tengah2 dok khutbah, dia blh sebut camni, "Ha..jangan dok buat2 tidoq, tengok depan!"

      Bila bercakap camtu, dah terbatal khutbah sbb menggabungkan gaya bercakap biasa dgn gaya bercakap ilmu. Blh tanya mana2 ustaz pondok ttg adab berkhutbah.

      Delete
  3. Salam ramadan

    Bukan saja kencing berdiri

    Minum berdiri

    Hisap berdiri

    Paling teruk maki org minum arak di beri cina sehingga mabuk sambil berdiri si pentas markas takde letrik tak byr tnb

    Inilah diaaaa ostad luar hijau dalam putih

    P.s camber yong kuale ade can tak?

    ReplyDelete
  4. mat sabun,sebenarnya ngko ustaz sesat,yg ngko hina tu bapak abg mat,ngko kunun2 hina bapak org,tapi sebenarnya ngko menghina bapak ngko....klu org hina bapak ngko,tentu ngko marah kan....memang engko ni ustaz sesat yg akan membawak sial....pada aku klu org jahil aku sikit pun tak risau sebab klu dia sesat pun ,dia cuma sesat sorang2,tapi klu org yg mengaku ustaz,ulamak klu sesat,amat2 merbahaya,krn dia akan menyesatkan ramai org....sebab tu klu aku p[andan g kat ustaz2 ni,sebenarnya mcm aku pandang syaitan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin agak kasar, tapi itulah ayat yg seharusnya dilontarkan buat ustaz2 cari dedak ini, menjual agama demi sesuap dedak basi dari rakannya yg tak pernah kenal keinsafan itu.

      Delete
    2. kemah cikmatgelap ambo setuju.

      Delete
  5. Aikk yong...x abis2 lagi ke buat fitnah? Baru abis satu fitnah tambah lagi? Bilan pose plak tu...udah2la tu yong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiiii.. Ada bukti pun kira fitnah yea..... Abistu yg hadi mereng crite pasal pil kuda tnpa bukti tu kira APA plak bhai

      Delete
    2. Fitnah kepala bana hg la hostat powertrain.
      Belambak hujah en nobody hg tak jawab pastu lari mcm bacul kat blog sisibukit.
      Pastu hg nak buat kelaku haramjadah kata yong duk buat fitnah.
      Kalau la kita duk berdebat kat kedai kopi,aku rasa pecah dah kepala hg ni aku hampuk dgn cawan..
      Kahkahkah
      Dasar hustat bodo pas nk jd cybertrooper pas

      Delete
  6. Terserlah akhirnya..patutle aku slalu terasa ada yang janggal pada ust ni..wlaupun sekeliling aku slalu meng'hebat'kan ust ini..

    ReplyDelete
  7. Itu lah contoh politik matang puak tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan politik matang tapi politik menate.

      Delete
    2. Bukan menate bro.. politik natang
      TP OKla sebab presiden pun HAdYAWANG..
      KP Nik ABUDOH
      PJ Trengganu SETtIPU
      Penerangan TONTON V
      Meranti .. Nok Soru Den....
      Netizen jangan marah sebab ostad yang ajar saya @ mencarutttt...

      Delete
  8. Hangpa pi tanya mat sabu dulu dulu ni apa benda dia tak gelar orang itu dan orang ini... Macam macam gelaran mat sabu bagi kat orang... Bila orang kata sabun tak kan nak marah... Orang gelar mat sabu terus di cop tak islami... Buka youtube tengok la mat sabu pujaan hang pa tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perghh!!.. Dasat brader ni! Sure bro Nazri ni pengkagum Aji Hadi nih!! Aji Hadi dengan Najib sekali ke? Hehe..

      Delete
    2. Mat sabu pernah hina ustaz abdullah khairi ke?

      Delete
    3. klu nak gelar ke,nak kutuk ke,nak kata apa pun,kata le kat mat tu,yg aku tahu le abg mat tak kisah pun klu hampa kutuk kat dia pun,.tapi yg hampa2 ustaz syaitan ni pi kata kat bapak org,gelaq org saun le,hapa2 le,buat apa,klu org gelaq kat kat bapak hang mana ustaz woiii....apa la hang dah pi berguru ngan syaitan ke,abg tak marah pun hang nak kata apa pun kat dia,tapi hampa tu ustaz....lagu mana pun hampa tak patut kutuk dan gelaq2 kat bapak org...klu org maki kat bapak hang,lagu mana...hang redha ka ustaz woiiii

      Delete
  9. Ustaz abdullah khairi... jNgan kamu merendahkan martabatmu, dan sanjungan orang terhadapmu. Seringkali kau seolah-olah menampakkan dirimu hebat... tapi engkau memalukan agama islam keseluruhannya. Cuba cari dan bg saru dalil yang membolehkan perbuatanmu itu...

    ReplyDelete
  10. tak cerdik ucapan ustaz ni...semoga mat sabu ampon dosa dia..sebelum salah seorang mati...

    ReplyDelete
  11. Apo nak d kata..selamat jalan laa..ostad khairi oooi...betoi la Yong,bila KAPALA tunjuk Akhlak dgn.lempaq kata nista EKOK jadi gila babi....

    ReplyDelete
  12. Assalammualaikum kak yong,
    Abdullah khairi nie agak terkenal di utara, ada madrasah rasanya di seberang perai. Ahli motivasi dan pernah tulis buku. Mungkin terlalu asyik dgn kehebatan diri hingga agak tersasar dlm perangai. Doakan agar dia sedar, jgn tersasar. Kempenlah secara berhemah, islam bukan sekadar slogan kita adalah dutanya.

    ReplyDelete
  13. Sebelum ini beliau merupakan seorang USTAZ yag saya suka mendengar sarahan nya melalui U-Tube, boleh di kata kan setiap hari, walah pun ada kali nya syarahan itu kerap di ulang ulang saperti
    1. Di tukar kan ke Pulau Ketam.
    2. memahami ajaran Islam pada usia 24 tahun.
    3. Bangga dengan isteri dan enam anak nya yang
    bergelar Al-Hafiz.
    4. Kerap memangga kan diri kerana beretemui
    dengan seorang MUJAHID yang kerap berada di
    tiang No.10 di masjid Nabawi yang telah
    mengijazah kan surah Al-Fatihah konon nya.
    Sesuatu yang tak perlu di bangga kan. Apa kata
    kalau saya sendiri menyatakan bahawa saya
    mempelajari Al-Qur'an sehingga khatam di mana
    Rasulullah S.A.W yang menjadi guru saya.
    5. Bila bersyarah malah bila membaca Khutubah
    suka menengking. Bukan kah yang berperanggai
    demikian itu IBLIS.
    6. Kerap membangga kan ma'ahat tahfiz yang di
    usaha.
    7. Dulu kerap memerli 1Malaysia dan berkata kalau
    se seorang itu tidak mempunyai jari telunjuk
    maka Najib akan marah.
    8. Sebelum ini kerap memuji cara pentadbiraan
    kerjaan Pulau Pinang yang di perintah oleh DAP
    dengan menyatakan bahawa kerjaan itu
    memperuntukkan lebih wang untuk ISLAM. Kini
    setelah berada di pentas mereka yang hanya nak
    menjadi punahsehat UMNO bagaimana pula
    pendirian kamu wahai OSTAD?

    Di sebab kan sebelum ini saya kerap mendengar kuliah beliau maka banyak yang boleh saya perkata kan. Walau bagaimana pun setakat ini lah sahaja. Yang pasti nama kamu dan beberapa nama yang lain telah saya deleta.

    Andai kata kamu merupa kan seorang USTAZ dan bukan OSTAD, elok kah di ambang Ramadhan kamu memperli se seorang dan tidak berpegang kepada janji bahawa kamu bukan pemakan dedak.
    kan

    ReplyDelete
  14. Org yg dulu luk lak luk lak , bila dpt hidayah mengajar agama maka kelakuan masa jahiliah dulu terbawa2 dlm ceramah contoh mcm UAI dn abdullah kairi ni.....kurang tawadduk

    ReplyDelete
  15. Ijazah kejuruteraan elektrik, ijazah pendidikan (kaunseling), guru agama, pengasas pondok, penceramah bebas

    Tapi akhlak fail..taksub..sijil, kerjaya bukan ukuran..

    ReplyDelete
  16. memang mnyampah dgn style ustaz ni!! Ego, riak.. berlagak.. maklom le dia tu ustaz!! Hebat le.. dahsyat ilmu agamanya!!

    ReplyDelete
  17. Inilah satu sebab kenapa guru-guru ugama jangan aktif dalam politik. Cukup sekadar beri sokongan dan memain peranan dibelakang pentas.Takut tersalah cakap, tersalah laku dan tersalah sangka. Takut-takut terikut tingkah laku yang tidak elok. Macam kes ini. Ustad ni panggil 'Mat Sabun'. Ada orang kata pula Bang Mat Sabu pun sama juga beri gelaran pada orang lain. Maksudnya orang itu berperangai buruk maka aku pun ada hak untuk berperangai buruk juga.

    ReplyDelete
  18. ustat sampul sepupu lebai mercun ni mulut supo juvur.PAScai dan bangang berpisah tiada.Khalass.

    ReplyDelete
  19. Inilah perangai ostad2 yg memperjuangkan islam. Apa yg mereka buat semua betul. Org lain semua tak betul. Islam apa?

    ReplyDelete
  20. Terbukti abang mat seorg yg bersih sebab hari2 dia sabun. Yg presideng HAYAWANG tu la patut kita sabun kaw2.. membusukkan institusi ulama'. Kalau takut nak sabun kopiah guna cuka getah, lagi aula cabut kopiah letak pok getah@scrap. Yg si cikgu ni pulak (ni cikgu bukan ustaz dah selepas hari ni) baik tukar abd kheiri jadi jim carrey, lagi aula.. MALAS ARR NAK SEBUT... Ana pon org PAS jugak, musuh kita AMENU bukan AMANAH.. apa ke bangangggg...

    ReplyDelete
  21. As'salamualaikum kpd semua yg beragama Islam! Bukan hasrat nak menghukum ustaz ni tapi nak memperingatkan saja bahawa perbuatan ustaz ni tidak mengikut sunah Rasul SAW. Bila tak ikut sunah..... Islam ke tu haa???????? Semoga jadi peringatan dan pengajaran kpd kita semua. Wallahhualam!

    ReplyDelete
  22. ITS TIME LAH UTK HENTI MENDENGAR CERAMAH BELIAU INI.

    ILMU LEBIH BAIK DIAMBIL DPD ORG YG TINGGI AKHLAK DAN BUDI BAHASANYA.

    ReplyDelete
  23. Alhamdulillah..elok perangai kamu wahai ostad..ajaran ayah marang ke?

    ReplyDelete
  24. org kata bulan posa tokleh nak kata2 kat org ...dosa...tapi nabi dlm b ulan posa pi perang bunuh org lagi dlm perang badar

    ReplyDelete
  25. Sedih tgk sejak arwah tgna tiada. Klua mcm2 perangai. Org yang d sayang arwah d buang. Shabat perjuangan berlainan agama d keji, agama lain dihina. Ape perbezaan pas dgn umno? Hanya Tghh n Najib je. Yang lain sama.

    ReplyDelete
  26. Itu lobai sangkut jang woiii...
    Ulammak potai..

    ReplyDelete
  27. Masa mngajar ostad mngajar murid brakhlak spt akhlak Rasulullah saw. tp akhlak mereka sendiri hangkang... tongang langgang...

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.