Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Saturday 17 November 2012

BEZA JARI TELUNJUK NIK AZIZ DAN PEMIMPIN "MAQASID SYARIAH"

Tak baik komer belasah Ketua pemuda PAS tau.

Kenapa komer halakan mucung senapang pada kawan? Komer jugak yang memilih dia dulu. Komer pilih dia atas dasar dia seorang ulama. Bukan kerana dia berkebolehan memimpin.

Ulama dan pemimpin kadangkala tak bertemu. Ada orang berjaya dipanggil ulama. Tapi gagal jadi pemimpin. Contohnya mamat yang lari keluar negara time jemaah buat muktamar. Terus terang Yong langsung tak iktiraf dia sebagai ulama. Tapi bukan Yong yang menentukan dia ulama ke bukan. Ketinggian ilmu seseorang itu dan bagaimana dia mengapliksai ilmunya yang menjadikan individu itu ulama.

Pernah dulu Persatuan Ulama Malaysia pergi ke Sabah. Ada yang edarkan borang untuk sesipa yang ingin menjadi ahli. Demer kata golongan professional pun boleh jadi ahli. Tapi Yong tak isi pun. Yong kata Yong bukan ulama. Malu. Ilmu tak cukup.

Ada yang berjaya jadi pemimpin. Tapi gagal jadi ulama, walaupun telah cuba menyebut istilah arab seperti wassatiyah, maqasid syariah dan sebagainya. Ini kerana keinginan duniawinya mengatasi kehendak hati nuraninya. Contohnya suka program hiburan dan k-pop selain buat projek menindas rakyat seperi AES. Anehnya pemimpin ini mendapat sokongan pulak dari golongan yang mengaku ulama termasuk segelintir di dalam PAS.

Kepada makhluk-makhluk inilah yang komer patut halakan muncung senapang!

Kerana pemimpin-pemimpin yang pengecut ini adalah duri dalam daging PAS.

APA YANG CUBA DISAMPAIKAN OLEH PEMIMPIN-PEMIMPIN INI MELALUI JARI TELUNJUK DEMER?

Kat bawah ini gambor asal pemimpin "maqasid syariah" dengan mem yang dikasihinya. Masa itu dia sedang menghadiri pesta hiburan "Konsert Suara Kami" yang kosong nilai syariahnya.

SUKANYA DEMER DIRAIKAN DI MAJLIS MAKSIAT!

ARTIS YANG MENGHIBURKAN NAJIB DAN ROSMAH DALAM KONSERT "SUARA KAMI"

Ada juga gambar pemimpin "maqasid syariah" ini telah diedit untuk menunjukkan sekali apa yang dikatanya ketika menunjukkan jarinya.

MASIH TERLIORKAH PENDUKONG UG DENGAN PEMIMPIN BEGINI?


3 comments:

  1. TGNA kata jarak kiamat lebih hampir dari dua jari ni.
    Najib kata satu kamu lebih besor dari dari jumlah dua k-pop korea ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiamat mana dulu berlaku pun kita kena ingat.. bersiap sedia. Tak dunia + segala isi universe ni kimat dulu, atau kita yg padam dulu.

      TGNA tu si alim dlm kalangan ulamak.. ulamak pro! Politik boleh, ngajor ngaji pun dia boleh. Sederhana dah...yet astute!

      Naji* sederhana, maqasid syariah? Pooda cik.. Sederhana bendanya bila byk hal Islam dia & laki dia si Ros tu kita jadi ragu-2. Bab najis pun dia tak dapat jawab takkan kita nak harap dia siharamjadah ni nak ngajor, pimpin kita semua hal Islam? NO ! End of!







      Delete
  2. Naji* nak dibandingkan dgn TGNA??? ...ibarat langit dgn bumi.haprak punya pemimpin.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.