Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 15 November 2012

KESALAHAN NURUL IZZAH IALAH KERANA DIA ANAK ANWAR IBRAHIM

Letih dengor songel ameno tentang Nurul Izzah. Ameno ingat kita dah lupa dua mamat ni. Keduanya ahli ameno. Sorang penaja kerajaan langit. Sorang mengaku rasul Melayu.

AYAH PIN

RASUL MELAYU

Dengor cerita kerajaan langit dulu telah mengembangkan pengaruh di Indonesia. Kat sanapun ramai Melayu, sebahagiannya tidak beragama Islam. Mereka tinggal di Bali, Madura, Ambon dan beribu kepulauan kecil di sekitar Indonesia.

Jadi, Yong amat setuju dengan pandangan al-Husseyn. Sebahagiannya Yong ciluk di sini:

Umno bukan parti orang Melayu pun!

Semasa saya menjadi guru sekolah, ramai murid-murid Orang Asal yang menggunakan nama Melayu tetapi bukan Islam.

Tidak dinafikan Umno adalah dalang dalam usaha untuk mengasilimisasikan Orang Asal supara diserap dijadikan Melayu Umno.

Samalah sebagaimana pengasilimisian manusia yang asal berketurunan Malayalee menjadi Melayu setelah nama asalnya Mahathir s/o Iskandar Kutty di tukar jadi Mahathir Mohamad. Kalau nama ada s/o mana bisa diterima untuk jadi ahli Umno kan?

Semasa belajar di university Singapura dulu, Mahathir didaftarkan sebagai orang India. Bapanya, Iskandar Kutty adalah berasal dari Kerala, Selatan India. Lihat sumber di sini

Umno tidak perlu bermati-matian mendabik dada bahawa hanyalah mereka pencinta dan penegak agama Islam.Jangan juga merasakan bahawa Melayu itu sinonim hanya kepada Umno sahaja.


Umno bukan parti orang Melayu pun! Apakah Melayu Umno tidak sedar bahawa Perdana Menteri Malaysia yg pertama dulu itu , Tengku Abdul Rahman adalah keturunan Siam?

Bahawa Perdana Menteri Malaysia ke-4, Mahathir Mohamad pula adalah keturunan Malayalee. Korang tentu masih ingat lagi Jeane isteri mantan PM Malaysia, Abdullah tu orang bangsa Serani tetapi boleh diterima menjadi ahli Umno walaupun bukan keturunan Melayu.



Ramai yang bukan Islam yang menganggotai parti Umno. Sebagai contohnya, Charern Intachat Ketua Cawangan UMNO Kota Giam Sungai Baru Bahagian Kubang Pasu, adalah seorang penganut Budha.

Bukan dia sorang…. Charem Intrachat ini adalah Pengerusi Persatuan Siam Malaysia. Persatuan ini bernaung di bawah UMNO. Cuba bayangkan, persatuan ini mewakili Masyarakat Siam di Malaysia yang dianggarkan berjumlah 60,000 dan memberi pengakuan menyokong Umno/BN

Adakah korang ingat hanya Charem Intrachat seorang penganut Budha tu sorang saja yang jadi ahli Umno? Sila baca di sini


Umno pada realitinya bukan sebuah Parti Melayu Dan juga bukan sebuah Parti Islam. Sepatutnya malu jika mengaku sebagai parti Islam yang terbesar di dunia.

Tetapi yang paling pelik sekali ialah bila Umno menganggap bahawa semua Melayu itu adalah Umno? Kalau tidak menganggotai Umno , maka bukanlah Melayu!

Mereka sanggup menafikan pendokong PAS itu bukan Melayu. Bahawa orang Kelantan tu bukan Melayu hanya kerana mereka menyokong PAS maka Umno perlu sisihkan dan tindas mereka? Apakah hanya Umno punya jati diri Melayu?

Umno beranggapan bahawa orang PAS semuanya adalah kuda tunggangan orang lain. Malah mereka beranggapan diri mereka lebih mulia dari orang Arab walaupun tak ngerti baca al-Quran. al-Husseyn

Jadi, apa sebenarnya kesalahan Nurul Izzah?
Dia anak Anwar Ibrahim yang dibenci ameno.

TUNGGU PRU13. RAKYAT AKAN KUBURKAN KAMU SYAITAN YANG DIKENALI!

2 comments:

  1. bukan kerana anak anwar tapi kerana beliau adalah pembangkang, tapi kalau kalau penyokong umnu walaupon dia syiah, wahabi, ayah pin dll sepecis sejenis dgnnya dianggap suci muliaz drpd ulama2 kalau ahli arqam pon mengatakan mereka penyokong umnu sudah pasti pihak jakun opppss jakim @ mana2 institusi agama negeri @ tok peti2 berani menghukum mrka haram..moral nya jadilah ahli umnu dulu kini sehingga keneraka utk selamat di dunia peleksia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Opisboi

      Menurut risikan Yong, orang yang paling demer benci ialah DSAI dan ahli keluarganya. Sebab tu demer kacau semua aktiviti DSAI. Orang kedua ialah Tuan Guru Nik Aziz. Ketiga, Mat Sabu, Keempat DS Nizar. Lepas tu Datuk Husam Musa, Rafizi, Mahfuz, Khalid Samad, T.S. Khalid Ibrahim dan lain-lain.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.