Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Saturday 13 April 2013

RUPANYA SEBAB INI SAMPAI SEKARANG SENARAI NAMA CALON BN TAK KELUAR LAGI...

BUKAN SEMATA-MATA WAJAH

PM 1Malaysia sebenarnya takut nak keluarkan nama-nama calon BN.

Kenapa takut?

********************

Seorang profesor pro-UMNO (berpangkat Datuk) pernah memberitahu Yong. Katanya kalau nak terlibat dalam politik kena ada sokongan dari pucuk pimpinan. Bab ini munasabah.

Seterusnya profesor itu memberi tahu calon juga kena ada latar belakang tertentu. Namanya pernah tersenarai untuk bertanding dalam pilihanraya atas tiket UMNO. Tapi sampai ke atas dia kena cantas. Kerana apa? Kerana bapanya hanya seorang pesara polis yang kemudian menjadi pemandu teksi. Maknanya dia bukan dari keturunan elit politik UMNO. Bab ini tak munasabah.

Bukan itu sahaja, dia juga kalah di peringkat UMNO bahagian dengan seorang yang lulus SPM sahaja! Alasannya, siapa pun tak pandang kelulusan PhD dia! Bab ini giler!

Katanya lagi, pengundi Melayu mementingkan siapa (baca: status) mak bapak calon!

Anak pemandu teksi tiada peluang!

Kesian ahli UMNO!

Pastinya banyak kriteria yang perlu dipertimbangkan sebelum terpilih menjadi calon BN. Macam cerita di bawah ini dari blog UMNO:

PM TAKUT SABOTAGE

Anak pemandu teksi tak layak jadi calon. Cucu tokeh judi boleh.

Pelik UMNO ni.

Bukan semua calon BN bersikap macam profesor itu yang menerima keputusan parti tanpa protes. Kebanyakannya akan mengamuk. Mungkin ada yang membakar jambatan.

Itulah punca sebenar kenapa nama calon BN tak keluar-keluar lagi.

BIARLAH BN BERTEKAK SIAPA NAK JADI CALON.

JOM UBAH
TOLAK UMNO
TOLAKBN

3 comments:

  1. Yong,

    Perangai UMNO memang begitu.

    tetapi yang terlebih bodoh dan bingainya adalah Prof kawan yong tu. Baik dia buang je Phd yang dia dapat tu ke dalam sungai kerana dia adalah manusia yang lebih bodoh dari yang berkelulusan SPM yang mengalahkan beliau dalam pertandingan di bahagian.

    Sewbenarnya UMNO dan Prof tu 2 x 5 je bodoh dan bebal bagai pinang dibelah dua, bagai raja sehari diatas pelamin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bat8

      Dia ni assobiyah melampau. Sebab itu dia setia dengan parti keris karat ni walaupun kena aniaya.

      Memang tak masuk akal.

      Tapi dia dah kena turnover. Jadi, tak boleh buat apa-apa lagi. Tunggu PR menang jer baru boleh repair brain-damaged dia.



      Delete
  2. PRU 13 ini semuga dapat membuka minda rakyat.... beza antara kerajaan dan parti. Kerajaan di pilih 5 tahun sekali.

    http://relaxkedaikopi.blogspot.com/2013/04/bn-hulu-selangor-panas.html

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.