Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 29 April 2013

SEJAK BILA PULAK DAPAT TENDER SERVIS KOMPUTER 1MALAYSIA JATUH MUNAFIK?


Siaperle bodoh piang ni?

Sejak bila tender servis komputer 1Malaysia diberi oleh BN? Mana BN dapat duit untuk bayar syarikat ni? 

Adoi! Ini le dia manusia tak tahu apa itu dasar awam. Apa itu manifesto politik. Apa itu tender kerajaan. Beza antara tender Kerajaan dengan tender BN.

Wey, tender kerajaan bukan tender BN.

Tender BN ialah tender pasang bendera BN, buat brosur BN, anjur ceramah BN, servis menyuarat BN dan apa-apa jer projek BN yang ditanggung oleh duit BN.

Kalau duit bayaran itu datang dari pembayar cukai, atau yang namanya dana awam, ia bukan projek BN. Ia projek Kerajaan Malaysia.

Tiada satu sen pun duit dari tabung Najib, Soi Lek, Taib Mahmud atau Palanivel atau BN digunakan untuk membiayai projek 1Malaysia.

Tak kira engkau ahli BN atau PR, asal rakyat Malaysia yang ada syarikat yang releven, layak memohon tender. Layak terpilih kalau memenuhi spesifikasi.

Ada faham?



Komer kat Sri Manjung yang patut bersyukur ada kedai komputer di situ. Kalau tidak komer kena pergi Ipoh atau mana-mana tempat lain yang jauh.

**********

Kalau sudah belajar di UiTM kena duduk diam-diam dan bersyukur kepada BN?

Ini lagi bodoh berkarung-karung.

UiTM itu bukan BN punya. Ia milik negara Malaysia. Canselornya ialah Yang di-Pertuan Agong. Bukan Perdana Menteri Malaysia.

Lepas belajar di UiTM, ikut suka le nak buat aper asal jangan jadi bodoh, penyangak atau penyamun.

**********

Kalau suami bekerja dengan Kerajaan Malaysia, isteri tidak boleh aktif dalam politik?

Ini paling bodoh tahap gaban.

Gaji bukan dibayar oleh duit BN. Ia dibayar dari dana awam juga. Maknanya ia datang dari duit pembayar cukai, termasuk duit Yong.

Yong ikhlas dan redha jika duit cukai Yong digunakan untuk kebaikan. Tapi tak halal jika duit cukai itu digunakan oleh pemimpin BN untuk sambut birthday dan apa-apa keraian peribadi.

Pencacai-pencacai pun terus mencanang Rohawati Abidin, calon PAS Pasir Panjang munafik.

MUNAFIK KOT MANA WEH?

Najib pernah beri "ceramah agama, katanya:

Tegas beliau, terdapat tiga ciri orang munafik seperti yang disabdakan oleh Nabi Muhamad SAW iaitu tidak bercakap benar, memungkiri janji dan apabila diberikan amanah dikhianati.

Tolong bagi tahu kat bahagian mana Rohawati Abidin munafik.

Yang munafik tu yang cakap pasal Islam, tapi isteri sendiri tidak tutup aurat. Tuduh lawan tanpa bukti. Dan banyak lagi yang UBN buat tak ikut undang-undang Islam atau undang-undang kafir, seperti enggan laksana hudud, menggunakan jentera Kerajaan Malaysia semasa kempen, etc.

SENDIRI BUAT UNDANG-UNDANG PEMAKAIAN TOPI KELEDAR, SENDIRI TAK MAHU IKUT = TIDAK AMANAH

BERAGAMA ISLAM TAPI PASANG ANCAK = KHURAFAT

Rohawati, Jangan tergugat.

Yong sokong Rohawati.

Miker adalah permata yang akan membawa suara wanita dalam kerajaan selepas PRU13, InsyaAllah.

TERUSKAN USAHA HINGGA BERJAYA

JOM UBAH
TOLAK UMNO
TOLAK BN


11 comments:

  1. DeeDee Yong...

    Gua kenal rapat dengan Roha sejak 1996 lagi... masa projek IT yang berkaitan rapat dengan Kementerian Belia dan Sukan...

    Jadi gua cukup tau tuduhan diorang nih...

    Cuma nak bagitau kat diorang tue... Kementerian Belia dan Sukan (KBS) tue bukan Kementerian Barisan Nasional (KBN) okey.... jauh bezanyer..

    Semua rakyat Malaysia berhak untuk deal dengan KBS.... serta mana-mana tender Kerajaan Malaysia..

    Belum pernah lagi ader Kerajaan BN ker.. Kerajaan PR ker... Kerajaan DAP ker... Kerajaan PAS ker... yang ader cuma kerajaan jer... takder kaitan dengan mana-mana cabang politik..

    Politik tue cuma keabsahan sahaja dalan urusan negara... dan politik takder kena mengena dengan pentadbiran negara..

    Cukuplah dibodohkan selama 56 tahun .... bawak la jadi bijak skit...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam C++

      Tak tahuler, demer ni mentally retarded atau apa? Selama ni Yong takde nak kata orang bodoh. Tapi memang macam bodoh, nak kata apa lagi?

      Demer ingat BN=Kerajaan. Sedangkan BN itu parti politik. Kerajaan ciri sebuah negara. Takde parti politikpun kerajaan boleh wujud. Macam di Arab Saudi.

      Masa sekolah dulu taknak belajar betui2. Kan dah tercicir.

      Delete
  2. Yang kata munafik itu, agaknya yang selalu tuwang kelas agama masa sekolah dulu. sekarang dah jadi bangang nak mampus!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kadri

      Pandai cakap jer, tapi makna tak tau.

      Delete
  3. As Salam.

    Saya mewakili sahabat-sahabat pekerja Dun Pasir Panjang mengucapkan Jazakallah Hukhairan Kasira Jazam diatas sokongan Yong...
    Doakan kemenangan kami...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Manjungmari

      Yong sentiasa doakan. Sejak pergi Haji dulu hingga kini. InsyaAllah.

      Delete
  4. Salam kak yong...

    aduhaiiii..what a mess..."Kalau suami bekerja dengan Kerajaan Malaysia, isteri tidak boleh aktif dalam politik?"

    Tu double standard a la ciri-2 munafik... yg si Rosy-mah leh lak aktif, bini orang lain tak leh lak? TAPI kalu staff aktif politik untuk UmNo leh lak? Dayus a la Naji*.

    "....Terdapat tiga ciri orang munafik seperti yang disabdakan oleh Nabi Muhamad SAW iaitu tidak bercakap benar, memungkiri janji dan apabila diberikan amanah dikhianati."

    Yang terbukti byk tak cakap benar adalah umNo-BN, yang mungkiri janji juga BN & yg tak amanah juga BN. Kita dah nampak & dah tahu, Naji*... terima kasih saje la mengingatkan kita.

    Kena ubah mentaliti rakyat sama..rakyat kita masih bermentaliti kelas 2, 3 dlm politik sbb adanya pemimpin haprak cenggini. Ada ker patut 1 insiden tu sorang janda marah-2 kat perayu undi muslimat PAS, dia leh cakap, "Apa ker jadah saya nak sokong (ubah kerajaan BN ke) PR lak, selama hari BN yg bantu dia, leh hidup dgn pencen bekas suami dlm askar, PAS apa bagi kat saya" ??

    Aiyaa mentaliti apa ni...pencen bukan BN bayar maa...sama ar tu BR1M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah !!!! Ini sekor lagi, otaknye sudah diprogerimkan oleh sapa le agaknye?

      Delete
  5. Saya doa utk SEMUA calon PR.

    ReplyDelete
  6. Ni kes dia tak dapat tender tersebut walaupun dia totok umno. Spesis umno ni memang otak taraf cacing malah lagi teruk dari itu.Mereka tak kenal mana kerajaan mana parti.Tapi siapa yang hairan, semua pemimpin umno dari pm laki bini sampai ke pengerusi cawangan anggap Malaysia ni mak bapak dia yang punya. Itu sebab nya mereka tak malu menggunakan kemudahan awam sesuka hati. Balai2 Raya dan Dewan orang ramai jadi pejabat umno; duit kementerian(rakyat) difaraid untuk program2 hiburan. malah duit zakat pun ada yang buat macam tabung peribadi.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.