Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Tuesday 31 December 2013

MUHYIDDIN PM? BETUL KE BERITA NI?

Setelah segala usaha untuk memburukkan Muhyuddin Yasin, misalnya mengaitkan dia dengan skandal NFC, akhirnya Muhyuddin dapat juga jadi First Man of Malaysia (FMOM).

Kalau perempuan dia FLOM. Kalau lelaki jadi FMOM.

Tahniah Tan Sri Muhyiddin.

Yong fikir dalam ramai-ramai pemimpin UMNO, Tan Sri jauh lebih layak berbanding Shafie Apdal atau sepupu Auw atau Zahid yang buat lawak Syiah baru-baru ini. Hehehe...geng PR jangan marah Yong yer...Mungkin kalau Yong cukup ampu, dia akan lantik Yong ganti Idris Jala...Hahaha...

PM CUTI RUPANYA

Malam ini yang dengor rakyat bising mengadu minta turun harga barang dan perkhidmatan cuma Muhyiddin Yassin jer. Harap dia dengar dengan bersungguh-sungguh. Bukan dengar macam telinga kuali....Tan Sri dulu kan sekolah agama. Tentu Tan Sri tahu kuasa itu sebuah amanah.

CUTI SENYAP-SENYAP RUPANYA

Okaylah. Yong taknak ulas panjang-panjang. Sebagai seorang Islam Yong berdoa semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepadamu Tan Sri.

Janganle pukul atau tembak dengan gas dan simbah air asid budak-budak yang mengadu minta turun harga barang dan perkhidmatan tu...

Janganla fitnah budak-budak itu nak guling kerajaan, bawa bom dan senjata bagai... 

Budak-budak itu harapan kita.

FITNAH ITU BERDOSA.

Allah-Subhana Wa Ta’ala-berfirman,

إِنَّ الَّذِينَ فَتَنُوا الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَتُوبُوا فَلَهُمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَلَهُمْ عَذَابُ الْحَرِيقِ [البروج/10

“Sesungguhnya orang-orang yang mem-fitnah (membakar) orang-orang yang mukmin laki-laki dan perempuan kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab Jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang membakar.” (Q.S. Al-Buruj: 10).

Baca tulisan penuh A Kadir Jasin di sini

1 comment:

  1. Agak-agak aku la, orang yang kata TURUN nak gulingkan kerajaan ialah jenis dol-dol bodoh-bangang. Dan yang kata ada bawa parang ialah jenis super bangang,, bodoh tahap lebih lembu daripada lembu.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.