Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 22 November 2015

SELINGAN AHAD: ZAHARUDIN MUHAMMAD AJAK-AJAK AYAM SAJA, NETIZENS PULA MENCABAR

Zaharuddin Muhammad upload beberapa gambar dalam Facebooknya menunjukkan kehadirannya dalam debat dengan Husam Musa yang diaturnya sendiri di KUIZM.





Jangan tanya Yong kenapa gambar itu blur. Pergile sendiri ke Facebook dia dan tanya dia.

Husam dikatakan sedang mendapat rawatan di Negara China. Dia telah bertolak ke China seminggu yang lalu (tarikh tak pasti).

Akibat dari tindakan Zaharudin itu beberapa Netizens mencabarnya supaya berdebat dengan mereka:






Ajak-ajak ayam tak menjadi,
Demer kata Husam Musa cabut lari;
Empunya badan tak mengaku terima jemputan lagi,
Jemput dalam Facebook mana aci.

Ajak-ajak ayam tak menjadi,
Zaharudin Muhammad sabar menanti,
Netizens cabar, "jom debat dengan kami,"
Semakin sibuklah menantu lepas ini.

Sesiapa yang ingin berdebat dengan Zaharudin, boleh upload cabaran di Facebook masing-masing. 

Sekian.


14 comments:

  1. Ajak sabung ayam kat bon boleh la din ayam ni..
    Tu pun takut dia bawa ayam pondan

    ReplyDelete
  2. Din Ayam punye pasal, Pihak KUIZM pun tumpang dapat malu! Takkanlah cekai macam tu aje pihak KUIZM sediakan pentas untuk acara debat yang sudah sekian lama Din canangkan dalam fesbuk beliau. Si Din Ayam ni kan ke menantu Hadi Awang..., menantu Tuang Presideng parti PAS!!!

    ReplyDelete
  3. dialog YB Husam yg baru lalu membuktikan ramai orang ingin mdgr ucapan beliau. dewan penuh hingga ramai berdiri diluar dan di jalan.

    kalau benar din ayam nak dialog, buat secara rasmi. YB Husam dah bersedia bila2 masa.

    tp pas tlh mengeluarkan gag order batalkan debat. cigu pa pun tak berani debat inikan pula seekor ayam.

    anak didik TGNA berkata benar, tp anak arwah sendiri penipu... ada ke bantah dgn duduk?

    ReplyDelete
  4. kadangkala menantu lebih pinggan dari kuah....ini masalah bila berfikir dengan otak jauh dari kepala.....ostaz Zaharuddin patutnya berdebat dgn yg sepadan, bukan Husam....tapi nampaknya dia nak cari publisiti....

    ReplyDelete
  5. Ayah dan menantu tiada bezanya

    ReplyDelete
  6. Dengan ini sesungguhnya aku menjemput din ayam Israel utk berdebat dgn aku di pintu masuk utama depan stadium nasional bukit jalil.

    Aku dengan secara rasminya menghantar jemputan kepada din ayam israel melalui ruangan komentar blog yongsukakuning.


    Sekian terima kasih

    Jit tuya

    ReplyDelete
  7. Din ayam sudah jadi din tahi ayam moner.
    Beruk mereng tganung perasan nak ajar org kelate.
    Woii beruk mung ejas rampas tganung dulu dari Umno baso bengong supo tok tuo dia.

    ReplyDelete
  8. Apa ada kelas debat disaksikan olih tak lebih 25 orang penonton.

    ReplyDelete
  9. Wan Rosli, kamu sudah bersedia untuk berdebat dengan saya?



    ReplyDelete
  10. Apakah tujuan sebenar2 beliau cabar Husam debat melalui facebook?

    ReplyDelete
  11. Debat mcm budak budak..setakat 10 org dtg dgr mana ada class..sekurang kurang buat kat dewan dan buat live streaming supaya juta2 rakyat boleh tonton..nampak sgt otak udang..husam pun malu nk hadir ke majlis mcm budak budak ni..yg hadir 10 org tu pun puak2 kaum kerabat dia...kalau din ayam kalah debat alamat husam kena belasah dgn puak2 dia tu sbb yg dtg pun bukan sekadar berlakon jadi penonton tp sbg samseng2 din ayam jugak.

    ReplyDelete
  12. as salam...

    Saya suka ingatkan kita semua berpesan-pesanlah dengan haq (berhikmah, gentle, delicate) & SABAR. KITA Amanah jangan buat silap yg sama/ lebih teruk srp sesiapa pun yg kita kritik be it UmNo, PAS, DAP, any.

    Kalau tak, apa bezanya? Apa peningkatan (amalan soleh, ikhlas hati, dsb'nya) kita selepas 1 demi 1 ujian, mehnah of late or these days in such a political edifice?

    Saya mengajak semua kita "Sayang DAN benci tu biarlah perpada-pada". Cer kite cube try (ehem ehem) benci sesuatu, seseorang hendaklah kerana (suruhan) Allah. Walaupun, kita sedia maklum, memang dah koje PAS (pendokong, asatizah, kader) buat such a felicitous remarks in any ceramah be it dalam masjid, markas, atau luar negara. Dalam dunia atau di alam maya- social media. Whereas UmNo lagi teruk perangai salahguna apa aje...just beggars belief.

    Justeru, cadangan menyekat suara para ustaz sampui@penceramah@pendebat-syok-sendiri malah walaupun dia seekor ayam yg mahu berkokok ADALAH utmost untimely, unbecoming !! Kita perlu menyayangi untuk disayangi. JIKA kita selalu menyayangi kita akan disayang Allah swt... We'll get what we give @ we reap what we sow, remember !

    Biar ler demer nak marah-marah, kita tegur aje elok-elok, kalau degil buat salah@cakap tak sedar diri jugak, sah ler perangai@akhlak buruk demer tu. Kita all but menang, dah dapat 1 gol dah...winning/leading by 1-0 !! not bad huh.. haha

    Yes there disclaimer...hehe...untuk critics yg kita kenal sgt dgn kureng, biadapnya, kita ajar ler dia sikit bagi paham apa patut secara berhemah jugak.


    ReplyDelete
  13. Ding ayang memang bengong sebab makang nasi dagang kuah lebeh. klau 2004 orang teganung tolok tuang presideng. PRU 14 Pascai teganung tinggal gemuloh. Bimbang penyakit teganung berjakit ke kelantang. Patutnyer deng ayang no jadi pesuruh Pasca teganung kita..hi

    ReplyDelete
  14. X yah tukar topik yong.. kita fokus pd kes husam.. kalau ada kes seleweng balak di kelantan kenapa dia x buat police report? Lepas tu kita tunggu apa yg dia nk jwb pada jawatankuasa pas pusat samada betul ke ada nak buat UG atau sekadar nk bekerjasama utk selesaikan kemelut di sgor di kala dap dan dan kepimpinan pkr bermati2an mempertahankn wawi yg x dipersetujui oleh sultan sgor!!

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.