Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday, 12 August 2016

UMNO DAH TERLUCUT SELUAR - JOM TINGGALKAN DIA

Kata Adnan Mansor:

"Tak perlulah berdebat, ini semua masalah persepsi, masalah yang tak ada kesahihan, nak debat apa lagi...

"Dah leraikan, dah telanjangkan kita kepada awam dengan perkara-perkara fitnah, dengan persepsi yang salah jadi nak dialog apa lagi," (MSTAR, 11 Ogos 2016).

Bab Adnan Mansor terlucut seluar dulu cuma prelude sebelum UMNO benar-benar ter-telanjang akibat perbuatan bekas pemimpin UMNO sendiri.

Agaknya sebab itu juga pemimpin UMNO semacam allergic mendengar nama "bersatu."

Setiausaha Agung Umno itu juga berkata, penggunaan perkataan itu boleh mengelirukan rakyat kerana ia digunakan secara umum. 

"Dia nak tubuh (parti baharu) tak apa. Tapi dia tak boleh guna 'bersatu' kerana ia sesuatu yang "common". 

"Jadi saya merayu kepada RoS (Pendaftar Pertubuhan) nak lulus, luluslah. Tapi kalau boleh minta mereka jangan guna pakai 'bersatu'," (MSTAR, 11 Ogos 2016).

Kenapa menentang perkataan bersatu?

Sebab UMNO dari dulu, kini dan selamanya memang menentang rakyat daripada bersatu. UMNO lebih suka ikut style British dulu "Pecah dan Perintah."

Sebab itu juga bila Pakatan Rakyat berpecah, maka pemimpin PAS dapat jadi ketua yang dulu tak pernah kita dengar ada jawatan semacam itu...

Ye tak yer jugak...Suara pemimpin UMNO ni lebih kurang sama dengan pemimpin PAS yang allergic perkataan Amanah. 

Agak-agak pemimpin UMNO nak sebut apa dengan nama Parti Pribumi Bersatu Malaysia ni?

Kita tahu pemimpin PAS dan macainya sebut Parti Amanah Negara sebagai PAN.

Akhir kalam...

Apa lagi yang ditunggu oleh ahli UMNO? 

Mahu terus ditelanjangkan (oleh bekas pemimpin UMNO)?

Atau mahu tinggalkan UMNO?

Lantak komer kalau nak percaya Bank Negara Malaysia boleh bagi seluar baru:

MALAYSIA TIMES

Yong sama macam geng Muhyiddin dan Parti Bersatu - Tak percaya.


8 comments:

  1. Tak nak la Den....goli nengok...dah kono tolanjang pun tak mau tughon tughon jugo...muko tak malu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tau malu, tak jadi Presiden UMNO

      Delete
  2. Pas politik matang....kih kih kih

    ReplyDelete
  3. Baru terlucut belum terlondeh, yang telanjang bolen pun masih banyak yang jadi pentaksub..."biedeo tu besi x leh jadi saksi"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...Malaysia nak jadi negara apa tak taw, kalau pengundi Melayu kekal bodo.

      Delete
  4. DeeDee Yong...

    GASAK SAJER (GS) lah... Kan kawan UMNO si PAS sudah segan dengan troll PASIK .. jadi sudah tukar kepada GAGASAN SEJAHTERA (GST)

    Hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...Lawak. Sejahtera apakejadahnya?

      Weh! Awak idup lagi rupanye? Apese blog tak update?

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.