Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Tuesday 6 December 2011

ELEH! SEMUA NI FITNAH PEMBANGKANG JE.

Negara kita sudah jadi terkenal. Ada menara kembar yang sangat tinggi. Ada empangan yang sangat besar.  Ada lapangan terbang yang sangat cantik. Baru2 ni pulak ada lembu tinggal dalam kondo. Semua ni keluar dalam akhbar. Baik BN mahupun PR, masing2 nak cakap dalam akhbar. Sampai Timbalan Ketua Polis pun buat kenyataan akhbar. Tak de rasuah, katanya. Ia sesuai dengan sikap pemimpin kita yang telus dan menjauhi rasuah. Tak percaya? Lihat data dalam Table 1 dan Table 2.

Tengok rank Index Rasuah dan Kebebasan Akhbar. Makin lama makin besar nilainya!  

Index rasuah jauh ditinggalkan oleh sebuah negara termiskin di Afrika, iaitu Botswana (32). Kita nak jadi tercorot seperti Somalia (180) baru nak insaf? Index kebebasan akhbar pula kita duduk setempat dengan Angola yang baru hendak membina negara selepas perang saudara. 

Semua ni fitnah pembangkang je!

Data tentang CPI di sini. data PF di sini.

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.