Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 24 February 2012

RAJA BAYANGAN TUHAN - MUFTI CILUK PEMIKIRAN THOMAS HOBBES

Berdentam dentum demer perang pasai mufti cakap Raja bayangan Allah. Mentang2 mufti yang cakap, terus jati kata ianya datang dari hadis sahih. Sampai Dr Asri pun masuk campur. Komer carile sendiri pandangan Dr Asri nih. Takde Yong nak buat link. Yong bukan peminat dia pun.

Tapi sebenornya sedor tak sedor mufti dah ciluk pemikiran Thomas Hobbes, seorang ahli falsafah Inggeris yang hidup pada kurun pertengahan (1588-1679). Pemikiranya ditulis dalam bukunya bernama Leviathan, cover macam gambor nih. Pemikiran ini asalnya nak hapuskan kuasa gereja ke atas pemerintahan England!

Bagi komer yang minat nak baca secara ilmiahnyer, tengok link sini dan sini.

Komer yang suka jadi pencacai jati, bukakle hati komer tu. Orang Islam toksahle nak pertahankan ajaran sesat Thomas Hobbes nih. Lagipun komer semua tahu, yang mengikis kuasa raja kat Malaysia ni tak lain tak bukan mamak bendahara Kutty.

Hassan jati tentu tahu teori Thomas Hobbes ni. Tapi sebab dia ader kepentingan politik, dia bior je fahaman sesat ni diteraju orang2 yang jahil ilmu politik. Ironisnya, jati nak perjuangkan Islam! Memang melucukan! Camne Islam boleh ader pemikiran Thomas Hobbes?

Betoile kata bodyguard Yong. Hassan jati ni dah termakan sumpah!

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.