Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 2 February 2012

ROPERNYER JATI NI PENTING JUGAK YE

PANGSAPURI JATI
PANGSAPURI JATI - Ropernyer ada pangsapuri yang namanya JATI. Harganya ikut saiz keluasannya lantainyer. Semakin luas, semakin mahal. Mungkin sampai RM300,000. Tapi idakle sampai macam harga kondo lembu. Walau bagaimanapun, kot pendapatan kurang RM3,000.00 sebulan, toksah teringin nak duduk sini. Sewanya dalam RM900.00 sebulan, bergantung sama ada lengkap dengan perabut atau kosong. Inilah nasib rakyat 1Malaysia!

BERAS JATI
BERAS JATI - Beras ni termasuk dalam barang kawalan. Tak faham aper maksud kawalan dan siapa yang kawal. Harganyer asyik naik je, tak tahu turun, macam takde pengawal. Malang nasib sebab menangkan BN (Barang Naik).

KERUSI CLEOPATRA
KERUSI CLEOPATRA - Kerusi jati ni khas untuk mereka yang memiliki rumah besor je. Harganyer bergantung kepada design dan workmanship. Kalau kasor agak murah sikit. Tapi kot gaji di bawah RM3,000.00 sebulan, baik simpan duit untuk beli beras je. Jangan beli dari Mat Bangla/Pakistan. Dengor citer jati demer tu palsu! Entah macammana warga asing ni boleh niaga di sini erk?

ALMARI JATI

ALMARI JATI - Benda ni boleh ditempah, besar atau kecil ikut saiz poket kita. Ia boleh digunakan untuk mengisi jerangkung. Makin besar saiz almari, makin banyak jerangkung yang boleh disimpan didalamnya. Tapi awas, orang yang menyimpan jerangkung tidak boleh mengkhianati ketuanya. Jika dia belot, jerangkung pasti keluar.

JATI KUASA KETIGA
JATI KUASA KETIGA - Yang ini baru lahir. Bunyi amat hebat. Pelopor jati ni sekarang tengah sibuk buka almari bekas rakan seperjuangan untuk memburu jerangkung! Almari milik Khalid Samad paling dia suka selongkar. Lebih baik jaga almari sendiri. Takut jerangkung yang melompat keluar tu besor, ganeh dan gigit pemiliknyer pulak.

2 comments:

  1. Sikatak dari Pasir Mas tu Melayu Jati dan Mahathir pun mendakwa Melayu Jati juga!

    ReplyDelete
  2. Yob moundweller
    Hahaha..KIMMA pun nak mengaku Melayu jati ke?

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.