Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 1 February 2012

THIRD FORCE: APER ERTI INFAQ DALAM JATI HASAN ALI?

Citer ni kawan Yong bagi tahu masa Hassan Ali masih duduk senang2 dalam PAS. Yong takde le nak buka citer sebab dia masih dalam jemaah walaupun Yong menyampah. Kawan Yong kata kakaknya (Pengarah latihan IPTA) pernah menjemput Hassan Ali masa dia tengah top dulu sebagai pakar motivasi. Penganjur tanggung duit minyak dan makanan sebab ia diadakan di IPTA berkenaan. Sepeti biasa IPTA akan bayar honorarium berdasarkan kelayakan RM x jam bekerja. Jadi kalau kerja 1 hari, mungkin dapat RM200 x 8 = RM1,600.00 (untuk kelayakan PhD). Wow, tentu banyak kan? Satu hari RM1,600. Kalau 2 hari dah dapat RM3,200.00. Masa tu orang biasa lulusan ijazah kerja sebulan baru dapat RM1,200.00!

Alangkah terkejutnya kakak kawan ni bila Hassan Ali minta berbelas ribu! Hassan Ali langsung tidak bertolak ansur tentang kedudukan IPTA sebagai institusi awam yang proses kewangannya untuk pembayaran khidmat pakar tersangkut pada kadar tertentu. Aduhai!

Sekarang kutip duit orang kampung. Bior betoi. Sumber
Hassan Ali pasti tahu, dalam PRU yang lepas aktivis PAS buat keroje takde dapat 1 sen pun. Demer le yang kena maki oleh orang UMNO sebab nak miker menang dalam pilihanraya. Tambang pergi kempen pun guna duit sendiri. Ini miker nak buat JATI miker minta duit orang kampung? Miker tahu malu tak? Yong cakap ni sebab Yong dah tak tahan lagi. Macam mana nak betoikan orang lain kalau diri sendiri tak betoi?

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.