Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 12 April 2012

LETIH TUNGGU HARUSSANI DAN HASSAN AKIDAH BUAT FATWA. . .

Riuh pasei PM pakai rantai. Biasanya Yong tak ambik pot dia nak pakai aper. Tapi bab pakai rantai nih Yong prihatin. Takut jadi ikutan mat2 rempit dan Mat tak rempit. Gambor2 PM pakai rantai Yong temui kat Anak Sungai Derhaka. Kat sini Yong rembat satu contoh jer.

PAKAI RANTAI OKAY?
Yong minta Harussani dan Hassan Akidah hurai sikit, boleh ke tak boleh lelaki pakai rantai nih? Dulu tok mufti kata Zambry pasang ancak okay. Cerita boleh baca kat Harakah. Pergi perayaan Thaipusam pun okay jugak, walaupun mula kata tak okay (di sini). Kemudian buat U-turn (di sini). Yong nak tahu tok mufti nak cakap aper kali nih.

LETAK ANCAK PUN OKAY?
Rakyat Malaysia beragama Islam wajib mendapat pendidikan Islam yang sebenar, bukannyer disumbat dengan retorik Hassan jati yang tak dapat jadi MB Selangor.

YANG NI PULAK HUKUM ISLAM OKAY KE?
Kata Ibn Khaldun, pemikir Islam dan ahli sosiologi terunggul di dunia:

Jatuh dan bangunnya sesebuah tamaddun itu adalah kerana pemimpinnya. 

Bagi yang beragama Islam, kot kita ingin mempertahankan tamaddun kita, maka kita pun kena bersikap akur pada tamddun Islam!

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.