Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Tuesday 19 June 2012

PETRONAS BANKRAP KALAU BERI ROYALTY MINYAK PADA KELANTAN

Bertahun rakyat Kelantan menuntut royalty minyak. Kali ini Sultan Muhammad ke V (Sultan Kelantan) turut sama menyokong tuntutan royalty. 

SUMBER HARAKAHDAILY
Bertahun Kerajaan Persekutuan menafikan hak rakyat kelantan tanpa alasan munasabah. Adakah petronas akan berkurang hasilnya kalau Kelantan diberi royalty minyak? Sudah tentu tidak. Cuba lihat jadual prestasi Petronas dari tahun 2007 - 2011 di bawah. Ranking Petronas meningkat, asset meningkat dan stakeholders equity meningkat. Petronas takkan bankrap asalkan diurustadbir dengan amanah.

Kita nak tanya kemana pergi semua duit tu? (Catatan dalam dollar US).

BN DERHAKA KEPADA SULTAN KELANTAN KALAU MASIH MENGHALANG ROYALTY MINYAK UNTUK KELANTAN.

SUMBER CNN MONEY

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.