Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 31 August 2012

AJARAN WASATIYYAH TAHAP PHD


WANITA ISLAM MELAYU BERSENGKANG MATA MEMBUAT JALUR GEMILANG DARIPADA PULUT

Inikah yang diajar dalam ceramah wasatiyyah ameno? Ader sesiapa yang nak makan pulut ini setelah dibentuk seperti jalur gemilang? Baca kisah di Blog Pak Long Din

WANITA INDIA MENYIAPKAN RANGOLI DARIPADA BERAS BAGI MENYAMBUT DEPAVALI

Rangoli adalah seni rakyat dari India. Rangoli adalah rekaan hiasan yang dibuat di atas lantai ruang tamu dan halaman semasa perayaan Hindu. Tujuannya adalah untuk menjadikan "suci" kawasan menyambut dewa Hindu. Rangoli digunakan sebagai simbol kepercayaan agama dan budaya Hindu. Hiasan Rangoli diperbuat daripada beras basah.

Rangoli memiliki signifikannya sendiri menurut kepercayaan Hindu. 

Rangoli bukan adat Melayu, dan sama sekali bukan ajaran Islam untuk menyambut apa-apa perayaan, termasuk kemerdekaan!

Membentuk jalur gemilang daripada pulut memiliki signifikan apa selain daripada pembaziran yang nyata?

Adakah Malaysia sudah terlebih makanan dan wang ringgit? 

PENDUDUK MEMBANTAH PUNCA REZEKI DIRAMPAS

Di seberang sana sekumpulan rakyat Sarawak membantah pembalakan di kawasan mereka mencari rezeki. Mereka mahu sesuap nasi. Tapi makanan kita buat untuk kemegahan, bukan untuk dimakan. Kisah penduduk di sini.

Inilah hasil ajaran wasatiyyah ameno tahap PHD (Permanent Head Damage).

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.