Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 3 September 2012

ANWAR IBRAHIM KENA TAHU INI: ANTARA DUA DARJAT VERSI AMENO DUN SUNGAI MANIK

Berapa lamakah penduduk Tali Air 6, Kampong Belt, yang terletak di DUN Sungai Manik menunggu untuk mendapat titi dan jalan tar selebar 8 kaki bagi menghubungkan rumah mereka ke jalan raya?

1 tahun? 10 tahun? 20 tahun?

JAWAPAN YANG BETUL: 20 TAHUN!

JALAN LUAR BANDAR

TITI KONKRIT

Jalan tar dan titi ini dibina di sekitar tahun 2008!

Janji di tepati?

HAHAHA!

Sebenarnya jalan tar luar bandar telah dibina kira-kira 20 tahun dahulu (jika dikira dari tahun 2008), bagi menghubungkan Kampung Belt ke jalan raya. Jalan itu melalui rumah Ketua Kampung ameno, tetapi putus beberapa kilometer sebelum sampai ke rumah Ketua Muslimat Pasir Salak (sekarang Timbalan Ketua Muslimat) Puan Asiah Mohd Salleh. Maknanya jalan luar bandar selebar 8 kaki yang dibina lewat tahun 80an ini hanya siap setelah memakan masa selama 2 dekad! 

Kenapa pembinaan jalan terhenti sebelum melalui hadapan rumah muslimat PAS ini? Nak tahu jawapan, kena tanya wakil rakyat ameno Sungai Manik!

Hanya setelah Pakatan Rakyat mendapat mandat mentadbir Perak pada masa yang singkat, penduduk mendapat jalan tar tersebut. Penduduk mendakwa mereka dinafikan jalan tar tersebut kerana adanya penyokong PAS tinggal di situ.

Itulah kezaliman BN!

Jadi, adakah keterlaluan kalau Yong menolak parti yang mengamalkan diskriminasi politik yang zalim ini?

Kerana mereka ditindas oleh amneo, penyokong PAS Sungai Manik mahu calon PAS bertanding di Sungai Manik. 

PKR Jangan marah Yong. Jalan luar bandar yang sengaja dibina sekerat untuk menyakitkan hati penyokong PAS itu dibuat masa Anwar Ibrahim masih dalam ameno. Pemimpin PKR yang ingin bertanding di Sungai Manik, dulu orang kuat ameno. Nampak tak kaitannya?

Yong hanya menyatakan hasrat dan isi hati grassroot PAS Sungai Manik.

2 comments:

  1. DeeDee Yong...

    Terbakor... terbakor... terpaksa cari ayor yang sejuk bedi... hahahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam C++

      Orang Sungai Manik bukan jenih Melayu mudoh luper.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.