Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 1 November 2012

RAKYAT WAJIB MENGHARGAI PEMIMPIN YANG BOLEH DIPERCAYAI: NAJIB (BACA: BARANG NAIK)

Betul. Yong tak tipu dan Yong sokong kenyataan piem 1Malaysia itu 100%. Rakyat memang wajib menghargai pemimpin yang amanah (boleh dipercayai). Ini keratan kenyataan Najib:

RAKYAT WAJIB JUGA MENGHARGAI PEMIMPIN YANG MENEPATI JANJI, KATA NAJIB

Jadi, apa masalahnya?

Masalahnya ialah:

SIAPA YANG BOLEH DIPERCAYAI (AMANAH) ITU?

SIAPA YANG MENEPATI JANJI ITU?

Yong ambil dua contoh sahaja. Satu negeri yang pemimpinnya baru membuat majlis perkahwinan yang teramat mewah untuk anaknya. Negeri Hang Tuah. Kesian Hang Tuah dan sahabat-sahabatnya. Kalau demer masih hidup, tentu sedih!

Takkan Melayu hilang di dunia? Huhuhu...!

Camne tak hilang, kalau ameno dah dikuasai mamak!

KOMER NAK MENGHARGAI PEMIMPIN NEGERI INI? (SUMBER MUTALIGAT)

Yang ini pula negeri yang tak bankrap walaupun dah bagi ayor free 20m3!

ATAUPUN KOMER NAK JADI ORANG CERODEK DAN MENGHARGAI PEMIMPIN NEGERI INI. (SUMBER KEDAHKINI).

JADI SAMA-SAMALAH KITA MENYAMBUT SERUAN PIEM 1MALAYSIA UNTUK MENGHARGAI DAN MEMILIH PEMIMPIN DAN KEPIMPINAN YANG AMANAH (BOLEH DIPERCAYAI) ITU.

MEMANDANGKAN PEMIMPIN DAN KEPIMPINAN AMENO DIBUKTIKAN TIDAK BOLEH DIPERCAYAI, MAKA DEMER TAK WAJIB HARGAI,  MALAHAN WAJIB KITA TOLAK JER!


6 comments:

  1. BN

    Barang Naik...
    Bila Naik...?
    Berzaman Naik...
    Berapa Naik...?
    Baaaaanyak Naik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Bard

      Kesian rakyat Malaysia yang masih Bangang Ngok (BN)!

      Delete
  2. Kalau aku lah, malu aku nak buat kenyataan macam tu... Tak sanggup nak merayu dan merafak minta dihargai... Dah jadi tanggungjawab pemimpin melunaskan tugas yang diberi amanah oleh rakyat, buat aje lah kerja tu! Cukup tempoh, serah kepada rakyat untuk pilih siapa jadi pemimpin, kalau rakyat puashati dengan kerja kau sebagai pemimpin, kau akan dilantik semula. Kalau tak, terimalah hakikat bahawa kau TIDAK DIPILIH lagi, rakyat nak orang lain pulak, semudah itu jer Piem oiii!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Sama-sama lah kita berusaha tumbangkan rejim zalim yang kuat menipu ni. Takbir!

      Delete
  3. Salam yong...
    sungguh terdesak puak umno-bn ni untuk kekal berkuasa.. komen2 mereka semakin hari semakin menunjukkan betapa ceteknya pemikiran puak2 ni... adakah mereka fikir rakyat mudah tertipu dengan kenyataan2 tak bijak mereka tu.. rakyat sekarang sudah celik dan jelik dengan penyelewengan dan skandal2 puak umno-bn.. diharap pru akan datang menjadi titik tolak untuk negara kita terus maju tanpa penyelewengan wang rakyat dan rasuah... caranya dengan menolak umno-bn yang sudah patut bersara wajib dari memerintah negara... semoga Allah memberi kemenangan kepada pihak yang benar.. amin... ABU!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Voltrex

      Amin!

      Akibat kuat bersumpah, itule lama2 jadi bengong!

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.