KEKAWAN

KUALA LUMPUR

KUALA LUMPUR
JOM NYANYI

Friday, 1 February 2013

FITNAH TERHADAP ORANG MATI: YANG BANGKIT DARI KUBUR PUN AKAN MENGUNDI UMNO!

BAKAL PENGUNDI UMNO?

Baru-baru ini ada satu forum di anjurkan oleh Asli. Menurut 2 orang ahli forum, BN akan menang tipis. Berikut petikan kenyataan demer:

(Datuk Seri) Najib (Razak’s) administration would win ... because it’s incumbent. But it would be narrow, tight,” said Datuk Dr Denison Jayasooria, principal research fellow with UKM’s Institute of Ethnic Studies (KITA).

“One thing is absolutely certain, there is not going to be a hung Parliament,” declared Institute of Political and Economic Affairs (IKAPE) chairman Tan Sri Abdullah Ahmad.

Kita taknak prejudis dengan ahli forum. Memang demer tengok gitu. Kita juga tidak sepatutnya menolak hakikat, UMNO itu incumbent (penyandang). Melayu hutan (meminjam istilah C++) pun kata BN akan menang. Ini contoh kenyataan yang menunjukkan tahap pemikiran (IQ) demer:

Pakatan Rakyat takde duit. Macam mana nak memerintah?

Kalau Pakatan Rakyat memerintah, ramai pegawai kerajaan akan kena buang kerja.

Kalau atuk aku yang dah masuk kubur tu bangkit semulapun, dia akan undi UMNO.

Mengundi UMNO adalah satu tradisi. Ia tiada kaitan dengan perjuangan. UMNO busuk, rasuah atau apapun tidak penting. Tradisi yang patut diteruskan. Inilah pemikiran Melayu hutan.

Kata demer yang busuk dan rasuah hanya beberapa kerat ahli sahaja...

Demer ingat duit pembangunan (buat sekolah, jalan, masjid, jambatan, etc) itu duit BN! Begitu juga duit Petronas, BR1M, KR1M dan sebagainya! 

Memang BN sebuah parti yang berjaya!
Berjaya membangangkan orang Melayu!

TAKNAK JADI BANGANG?

JOM UBAH

TOLAK UMNO. TOLAK BN

4 comments:

  1. Prof Md Agus (er..whateva his name is) ada cakap selagi orang berkepentingan BN perintah & kawal media perdana kerajaan (supposedly) kita takleh harap PR diberi ruang yg adil untuk sampaikan maklumat/ manifesto et al..kat rakyat. Selagi tu gak la masih kedapatan "Melayu hutan" & sokongan para 'hantu' jadi pengundi.

    Kia leh outfight 'em dlm kes dunia maya.. tapi malang 'Melayu hutan' ni bukannya nak baca berita/ cari kebenaran setiap isu/polemik melainkan tengok benda yg sensasi lain yg tak bepaedah @gambar yg bukan-2 saja la dlm tenet tu. Hedonasi.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam hanz

      Sekarang anak muda kena rajin mengambil peranan bagi tau ibyubapa. Bagi saiap dengan gambar atau video leibih berkesan.

      Yong tahu ada ibubapa yang marah anak. Katanya kata undi calon PR menderhaka pada ketururan. Adui!!!

      Tapi jangan berhenti mencuba.

      Delete
  2. A'kum Yong

    Agak-agak sekarang ni, mana lebih ramai antara Melayu Hutan dan Melayu bandar?

    Yang pelik bin ajaibnya ramai yang tak sedar mereka masih hidup di dalam hutan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam moundweller

      Kita usahalah keluarkan demer dari hutan itu. InsyaAllah, kalau ikhlas kita berjaya.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.