Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 4 August 2013

BETUL KE YANG KOMER NAMPAK TU ANAK BULAN?



SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF DZAHIR DAN BATIN

Inilah wajah anak planet Neptune (Neptun). Yang kecik di sebelahnya adalah anak bulan? Bukan. Itu anak planet Triton.

Pada tahun 1989, sambil meluncur senyap menerusi luar Sistem Suria, kamera kapal angkasa Voyager 2 menangkap imej Neptun dan Triton bersama-sama dalam fasa bentuk bulan sabit. Gambar di atas adalah planet gergasi gas tersebut yang diambil dari belakang. Mujurlah kita tidak boleh melihat imej ini dari Bumi. Jika nampak...harule...

Neptun tidak pernah menampakkan fasa bentuk bulan sabit jika dilihat dari Bumi kerana kedudukan Matahari.

SUBHANALLAH!

Neptun mengorbit mengelilingi Matahari setiap 165 tahun pada jarak purata 2.8 bilion batu (4.5 bilion km). Ia berputar pada paksi sendiri setiap 16 jam berbanding 24 jam di Bumi. 

Atmosfera di Neptun adalah amat serupa dalam komposisi Uranus jiran jauhnya. Ia terdiri daripada 80% hidrogen, 18.5% helium, dan 1.5% metana. 

HEBATNYA CIPTAAN ALLAH (SWT). ALLAHUAKBAR!

1 comment:

  1. DeeDee Yong...

    Budak-Budak Bermain Galah.
    Bermain Galah Diatan Tangga.
    Kalu Ader Silap Dan Salah.
    Jangan Banyak Songel Maafkan Saja.

    Hahaha.... Salam Eid'ul Fitr dari Gua dan Family...

    InsyaAllah raya pertama dan kedua gua ader di Tanjung Tualang, Perak.... Hahahaha...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.