Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 10 November 2013

RUPANYA SELAMA INI UTUSAN INGAT HASSAN ALI ULAMA.... KAHKAHKAH!

LOGO JATI MIRIP APA?

Patutlah Utusan dan UMNO sangat menyanjung Hassan Ali sehingga banyak diberi ruang dalam laman beritanya.

Ruang itu kini diperluaskan kepada Nik Amar sambil memperlekeh PAS seolah-olah selama ini parti itu adalah lebai malang.

Lihat keratan akhbar Utusan Malaysia, bahagian dalam kotak merah:

RACUN UTUSAN

Utusan kononnya memetik sumber dalaman yang tidak dinamakan. Inilah standard kewartawanan Utusan yang mengambil opinion (pandangan) orang yang tiada nama.

Siapakah sumber dalaman dari PAS itu yang menjadi pengkhianat, bercakap dengan media pencacai untuk digunakan bagi melaga-lagakan ahli jemaah PAS?

Yang paling melucukan ialah ayat yang meletakkan kedudukan Hassan Ali sebagai golongan ulama dan agamawan yang sebaris dengan Allahyarham Ustaz Tan Sri Azizan, Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man. 

Rupanya selama ini Utusan ingat Hassan Ali ulama dan agamawan aka ustaz.

BEGINIKAH AKHLAK SEORANG USTAZ?

Sampai sekarang golongan yang menuduh Anwar Ibrahim dalang Lahad Datu bisu seribu bahasa kerana tiada bukti ditemui. Tapi Hassan Ali sudah naik pentas untuk memanjangkan fitnah tersebut. Beginikah akhlak ahli golongan ulama dan agamawan?

MAT SABU DAN DR DZULKILFI ANTARA PEMIMPIN PAS YANG DIGERUNI UMNO

Kita tahu UMNO mengidamkan supaya PAS keluar dari Pakatan Rakyat. Bukan untuk Islam, negara atau bangsa; tetapi demi survival parti itu sendiri.

BEGINILAH AKHLAK ULAMA UMNO

UMNO memang ketandusan pemimpin yang cerdik. Sebab itu UMNO gila meroyan ingin sangat berpadu dengan PAS.

SIAPA YANG MAHU SELAMATKAN PARTI YANG PENUH DENGAN ORANG TIDAK CERDIK PANDAI INI?

PAS GANTI UMNO. BUKAN PAS JADI UMNO.

2 comments:

  1. Nik Amar ni bukanlah cerdik sangat. Kalaulah dia ada akal, dia tak akan lawan Timbalan. Cuba dulu Naib. Naik tangga jangan lompat. Kalau jatuh, sakit ada malu pun ada. Utusan ni juga, bodoh ada, jahat pun ada. Ia bodoh kerana pilih salah ayam. Ia jahat kerana nak cuba lagakan orang Islam dengan dengan orang Islam. Kalaulah nak jilat buntuk UMNO pun, janganlah sampai buat kerja yang agama tegah.

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah bang Mat Sabu menang. Gas pemedih mata dan air kimia lagikan diharung inikan pulak hujan gerimis........ Sesetengah orang tu nafsu je lebih, sedangkan kemampuan kurang....heh he

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.