Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday, 21 October 2015

APA PASAL LOGO PAS TIADA DALAM BELANJAWAN ALTERNATIF PAKATAN? (GAMBAR)

Jom teliti gambar-gambar berikut:

BELANJAWAN 2013

BELANJAWAN 2014

BELANJAWAN 2015

BELANJAWAN 2016

Nampak beza?

Weh, mana perginya nama-nama "unggul" dalam AJK Pusat tu? Mana Mohd Amar Abdullah (Pendidikan), Dr Mohd Khairudin Aman Razali at-Takiri dan timbalannya, menantu Presiden, Zaharuddin Mohammad (ekonomi), Razman Zakaria (Pembangunan Tanah, Peneroka Bandar & Hal Ehwal Orang Asal), Dr Rosni Adam (Kebajikan dan Kemasyarakatan), Sanusi Mohamad Nor (Asas Tani dan Lajnah Alam Sekitar) dan lain-lain?

Tidak ketinggalan Pengerusi Pusat Penyelidikan PAS (PPP), tidak lain tidak bukan, Presiden PAS, Pengarah, Dr Mohd Zuhdi Marzuki dan Timbalannya, sekali lagi menantu yang terhebat, Zaharudin Mohammad?

Sedang bertungkus-lumus menyiapkan belanjawan alternatif Pakatan Rakyat 2016?

Jangan bimbang! Dr Yusuf Al-Qaradhawi tiada kena mengena dengan Belanjawan Alternatif Pakatan Harapan 2016.

BELANJAWAN ALTERNATIF PAKATAN HARAPAN 2016

26 comments:

  1. Salam Yong.
    Ce tengok kat Belanjawan 2016 yang Najib nak bentang nanti. Kut-kut ade situ logo PAS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kapok Tupo

      Suara dah macam UMNO.

      http://www.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/38011-hapus-tol-hanya-langkah-populis-pakatan-harapan

      Delete
  2. Pas dah kuat..
    tak perlu semua kerjasama tu..

    ReplyDelete
  3. Sedangkan semasa RUU hendak dibahaskan..Dr Khairudin al takiri, Nik Abdoh, Nasarudin tantawi pun senyap walaupun mereka berada di dalam parlimen masa itu. Inikan pulak, Bajet Alternatif Pakatan Harapan 2016 hmmm..

    Atas pentas,Ceramah berdegar2..dalam Parlimen, pijak semut pun tak mati. Inikah contoh pemimpin yang patut kita ikuti..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Timnajib

      Itule pasal. Sibuk nak sangat jadi MP. Ingat nak makan gaji buta ke?

      Delete
  4. Salam yong, bab ni dr Yusuf qadrawi tak habaq apa2 pun kat hadi, jadi nik abduh dan tantawi kena walaq la........sebab tu dok dlm parlemen macam pelaq!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Boley Jalan

      MP takde kualiti. Itu jer boleh Yong kata.

      Delete
  5. Untuk membentang kan belanjawaan alternatif se sebuah parti itu perlu ada pakar ekonomi. Bukan kah di dalam PAS turut memiliki se seorang yang berkebolehan, beliau tak lain dan tak bukan ada lah "anak antu" presiden sendiri yang bernama Zaharuddin Muhamad. Lihat sahaja kejayaan nya yang mula berjinak jinak dengan "BUSINESS" Pasar Malam akhir nya beliau mampu memandu BMW. Ini terbukti bahawa beliau begitu "PAKAR" dalam selok belok business, tak gitu. Elok lah PAS mengunakan kepakaran beliau untuk mengemuka kan bajet sapertimana yang di lakukan oleh Pakatan Harapan.
    Andaikata si Zaharuddin tidak dapat melakukan nya berseorangan minta lah bantuan"MUDIR" pondok yang berjaya yang bernama Lebai Mokhtar Senik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Saadun

      Lajnah Ekonomi dia pegang. Penyelidikan pun dia pegang. Apa lagi sang menantu mahu?

      Ingat kumpulan yang diterajang dulu sanggup jadi kuli batak demer? Minta ampuuunlah.

      Delete
  6. Yong Imayam ni bengap sungguh!! Bila masa PAS join Pakatan Harapan yg dianggotai Parti Pan Imayam yg rompak kerusi PAS, serta DAP yg amat membenci undang2 Islam seperti blogger ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saiful.

      Awak ni saja yang bengap, atau tak faham sindiran, atau pura-pura tak faham?

      Awak jangan fitnah Yong membenci undang2 Islam. Awak ada baca N3 Yong sebelum ini tak? Kalau tak baca sila cari dan baca.

      Delete
  7. Mereka menikus dalam parlimen sebab.syok dengar think-tank professional berhujah dengan fact/figure. Mereka tidak memiliki keupayaan itu.

    ReplyDelete
  8. Sister Yong !

    sejak menjak bajet PR dari tahun 2015. muka Tok Sidang Utama Pas tak nampak langsung?
    Tak gheti kira pitih ke?

    Kah Kah Kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Md Tanjung,

      Menantu kan ada?

      Delete
    2. pemimpin pas yg ada skrg kan bodoh2. mana reti bajet2 ni. kalau tak, takkan lah Kelantan tunggang langgang.

      duit potongan gaji guru2 YIK tak dibyr carum sepatutnya sampai tertunggak rm14.6juta.

      jual kwsan balak murah2 rm1300 seekar, lebih murah dr sebiji henfon.

      kena saman sesuka hati pecat org dan batalkan perjanjian.

      aku tunggu keputusan saman sykt korea rm230juta tu.

      ada tulisan dlm blog minta hadi tunjukkan surat dr Syeikh Qardhawi kpd dia yg dikatakan mengharamkan Amanah.

      ahmad yakob tak turun dr tahta mb wlpn thn lepas dah janji nak berhenti mb kalau hudud tak dpt dilaksanakan.

      Delete
  9. Belanjawan 2016 PAS ada dibuat tapi belum lagi disahkan oleh JK Pusat PAS, sebahagian ajuran budget ialah semua penerbangan pokok balak perlu diteruskan dalam negeri Kelantam

    ReplyDelete
  10. pas nk buat bajet hudud pun tk reti

    melalak je tau nya

    ReplyDelete
  11. Geng2 ustaz ni faham ke tentang budget2 ni?

    ReplyDelete
  12. Saya x mau komen apa2 sbb nampak sgt yong benci sgt dgn PAS.. tapi x pe sy x kisah pun.. cuma nak ingatkan yong yg dlm parlimen tu nak membohong pun x de sape yg boleh dakwa.. jadi kalau langgar sumpah baiah dan harta wakaf pun dlm parlimen x leh dakwa..

    Kalau rasa hebat sgt MP PAN.. nape hanye berani buat ceramah kt kedai kopi aje.. melimpah ruah jadinya kedai kopi tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Wan Rosli

      Pembetulan.

      PAS hanya satu organisasi abstract persona. Buat apa benci?

      Tapi Yong amat kecewa dan meluat melihat sikap pemimpin-pemimpin PAS yang langsung tidak melarang penyokong-penyokongnya memaki hamun dan menggelar kumpulan yang tak bersetuju dengan berbagai gelaran.

      Lepas menuduh dan menggelar orang macam2 sedap mulut kata dia tak sebut namapun.

      Pemimpin-pemimpin nampak sangat menunjuk-nunjuk kekayaan dan bermewah-mewah, sedangkan di setiap ceramah, kamilah yang miskin ini menderma dulu.

      Dalam Parlimen orang berbahas, MP PAS bisu menikus. itukah sikap pejuang Islam?

      Ikut suka Amanah le nak ceramah di mana. Itu pendekatan kita. Ceramah interaktif.

      Begin with what we have. Small is beautiful.

      PAS dah hebat sangat, tunjukkanlah penyata kewangan Harakah.

      Oklah. Yong sebenarnya malas nak layan kamu.

      Delete
  13. Assalam.

    PAS tahu 'bajet bagus' aje.



    ReplyDelete
  14. Semakin lama semakin menyampah dengan pas. lebih teruk dari umngok. Org umno masih boleh dibuat kawan bersembang, org pas perasaan diri malaikat. dah la bodo sombong....

    ReplyDelete
  15. berita gembira untuk penentang wahabi---kebenaran telah terungkap
    kolonel israel tertangkap di iraq< adi cahyono>

    ini ambilan dari FNA

    TEHRAN (FNA)- Iraqi security and popular forces have caught an Israeli colonel from Golani Brigade along with a number of ISIL terrorists, a commander disclosed on Thursday.
    "The security and popular forces have held captive an Israeli colonel," a commander of Iraq's popular mobilization forces said on Thursday.
    "The Zionist officer is ranked colonel and had participated in the Takfiri ISIL group's terrorist operations," he added.
    Noting that he was arrested along with a number of ISIL terrorists, the commander said, "The Israeli colonel's name is Yusi Oulen Shahak and is ranked colonel in Golani Brigade of the Zionist regime's army with the security and military code of Re34356578765az231434."
    http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13940730000210

    ReplyDelete
  16. Assalam Yong..
    Segala gelaran yg dibuat tidak disebutkan apa2 nama secara khusus. Jadi x perlu melenting seandainya tuduhan2 itu tidak benar.
    Kalau nak diikutkan Yong dah pun buat tuduhan mengenai MP PAS diam menikus dlm parlimen.. kami x kesah pun dgn tuduhan Yong tu kerana kami tahu ianya tidak benar.

    Dan yg terkini undian usul gantung LKS di parlimen selama 6 bulan.. ada org x puashati kerana di pihak pembangkang ada yg ngundi menyokong. Yg lawaknya walaupun dah melakukan kesalahan, LKS masih lgi mahu dianggap betul oleh pihak2 tertentu. Memang dah capai tahap dewata si LKS ni.. kihkih..

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.