Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 20 January 2014

PENDEDAHAN SARAWAK REPORT: ROSMAH KENA FITNAH MEMBIAYAI FILEM LUCAH SERIGALA DI JALAN DINDING?

Sebelum ini riuh rendah dakwaan kunun Rosmah membantu anaknya membiayai filem lucah Hollywood (kayusuci?) yang bertajuk entahpepe.

Tetapi Sarawak Report kata yang bagi duit buat filem itu si kafir pulak yang dah lama kawan dengan anak tiri pemimpin yang marah rakyat kerana tak terima kasih harga kangkung dah turun.

Hmmm...tentu Rosmah lega.

Baca jer pendedahn di SARAWAK REPORT dan nilaikan sendiri:

RAKYAT MAKAN KANGKUNG MURAH BOLEH KAWAN DENGAN JHO LOW?

Tak payahlah kita nak tiru pulak kejayaan ini. Malaysia kan negara Islam. Untuk semua, termasuk Yong, sendiri mau ingat!

Ikutlah hadis Rasullullah Shallallahu ‘alaihi Wasallam, maksudnya: 

"Mencari yang HALAL adalah wajib atas setiap Muslim” (Hadis riwayat ad-Dailami).

Allah Ta‘ala juga berfirman, tafsirnya:

"Wahai manusia! Makanlah sebahagian dari makanan yang ada di bumi ini, yang HALAL dan baik, dan janganlah kamu turuti jejak langkah syaitan, sesungguhnya syaitan itu adalah musuh kamu yang nyata” (Surah al-Baqarah:168).

Tak payahlah sebab demer Melayu kaya kita nak berpadu pulak dengan demer.

9 comments:

  1. A'kum Yong

    Tak apalah Yong
    Biarkan dia putar satu alam selagi Allah izinkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam mountdweller

      Kesianpun ada. Pergi balik Mekah macam tu jugak.

      Delete
  2. Salam Yong;
    Orang Islam mendahului dan mengutamakan akhirat dari dunia.Lantaran mengutamakan dunia menyebabkan kemiskinan dan kedhaifan umat Melayu.Pastinya pertolongan Allah tidak akan diraih selagi karenah dan lagak pemimpin pemimpin dan yang dipimpin tidak selari dengan kehendak Allah.Pakailah setinggi mana sekalipun songkok dan sebenar manapun serban tidak akan mendapat pertolongan Allah.Ini janji Allah.Adalah lebih baik hina di dunia tetapi mulia di akhirat.Time kasih Yong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam nazi kelawar

      Yong setuju sesangat. sedih kerana para agamawan terlalu takut bercakap benar!

      Delete
  3. Salam Yong
    Orang kaya tu, kaya dgn duit jer. Tu pun duit sesapa ntah. Demer main guna jer. Kalau sumbernya halal, takkan nak buat kerja (filem) gitu... Pas tu di Mesia, dikata dek orang. Nampak benor tak berkatnya.
    Tapi demer tu reti ke berkat2 ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu le masalah besar dan sebenarnye ... al-Quran pun dia orang tak percaya walau pun ngaku diri tu Islam .... habih, camana....???

      Delete
    2. Salam Mohamad Daud, Salam rantai

      Masalah yang dipersoalkan ialah dari mana mamat tu dapat duit luar biasa. Tapi sekarang sudah terburai... Rupanya dari Cina kaki joli tu.

      Soal orang Islam menerbitkan filem lucah tu cerita lain. Itu dosa menyesatkan orang dia jawable kat akhirat nanti.

      Delete
  4. Replies
    1. Salam opisboi

      Malunya kita ada pemimpin macam ni

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.