Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 4 May 2014

BAGAIMANA HENDAK BERWASPADA KALAU TIADA KERAGUAN? BAGAIMANA NAK RAGU LAGI KALAU SUDAH JADI MENTERI?

Sambungan dari N3 semalam (baca di sini):

Semua maklum media perdana, baik Utusan, Berita Harian mahupun Bernama adalah lidah BN yang suka spin dan membuat fitnah.

Semua maklum The Star adalah lidah MCA dan Gerakan yang anti hudud.

Dalam isu hudud, gerombolan tak nampak MCA dan Gerakan, sebab demer berdua kekasih awal dan akhir. Demer nampak DAP sahaja.

Pelik kan?

Tapi berita ini lagi pelik:

FOYOOH! PEMIMPIN PAS BOLEH NAMPAK HATI UMNO!

Ahli PAS tidak perlu ragu, sebab ini soal hati, kata Nik Amar. Betulke dia cakap begitu? Pelik sungguh. Takkan dia tahu rupa hati UMNO macam mana sampai yakin demer tu ikhlas?

ADA APA DI SEBALIK SENYUMAN?

Lagi pelik apabila berita ini juga berlegar-legar di alam siber:

TOLONG NAFIKAN INI (SUMBER)

Ramai pemimpin UMNO dan PAS kenal MSO. Kalau ia fitnah, tolong nafikan dengan segera. Penyokong PR (khususnya yang beragama Islam) tidak mahu hukum hudud dijadikan platform demi kepentingan peribadi pemimpin tertentu.

Tentulah sukar untuk menyakinkan DAP dan golongan kafir itu dalam PR. Tetapi kalau takut menghadapi kesukaran itu, jangan jadi pemimpin!

Ingat! Dalam BN pun ada parti yang dikuasai golongan kafir di Sabah dan Sarawak, selain yang dominan di Semenanjung seperti MCA, Gerakan dan MIC.

Fahamilah, wahai pemimpn PAKATAN RAKYAT! Kami sedang bergelut dengan kos sara hidup yang sedang mencanak naik! Kami cuba dengan kudrat yang terhad ini untuk menentang GST yang memeras hidup kami. Jangan khayal dengan pangkat dan harta, lalu lupa kenapa kamu kami pilih untuk berada di Parlemen.

JIKA KEIKHLASAN ITU MENJADI ASAS PERJUANGAN MAKA BUKTIKANNYA MELALUI TINDAKAN KAMU!

NOTA AKHIR: 

Rasulullah (SAW) bersabda kepada Ibn Samurah: “Wahai Abd Rahman Ibn Samurah jangan engkau memohon sesuatu jawatan dalam kepemimpinan. Sesungguhnya jika diberikan jawatan itu dengan permintaan itu, maka engkau akan mengharunginya tanpa mendapat pertolongan. Tetapi jika engkau diberikan kepemimpinan tanpa meminta, maka engkau akan mendapat pertolongan dan dibantu.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)

JOM SOKONG HUDUD DAN KEKAL DALAM PAKATAN RAKYAT

4 comments:

  1. Inilah kerja-kerja UG.PAS kena singkirkan puak-puiak ni semua kalau mahu meneruskan perjuangan Isl;am mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Alhusseyn

      Depan-depan kata takde UG lagi...Takkan pandai muhong jugak kot?

      Delete
  2. Salam.

    Era pasca kepimpinan TGNA kita akan lihat "kaw tim" yang bukan-bukan.. makin sakit hati dibuatnya. Hudud yang "disokong" UmNo ni pun 1 helah saje. I
    d like to be proves wrong, as if i can foresee it, my instinct tell me to keep away from politics for good. Sooner the better. I found 1 jamaah already! Thanks Allah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Hanz

      Kita tengok camne demer nak menangani kelicikan UMNO.

      Yong ingat lagi, dulu ada satu buku orang PAS cukup suka buku itu. Nama buku itu "SHIT."

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.