Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 12 November 2014

JPJ TANGGUH OPS KHAS NOMBOR PENDAFTARAN DAN CERMIN GELAP?

Surat ini yang menyebut JPJ menangguhkan ops khas pemeriksaan dan saman nombor plat dan cermin gelap kenderaan. Walau bagaimanapun ops untuk lampu diteruskan.

SEBAHAGIAN SURAT JPJ (SUMBER)

Sebelum Yong ucap terima kasih kepada JPJ kerana mendengar, ada sesiapa boleh konfirm?

Sementara itu bawa pengukur ini untuk mengukur dengan tepat (in case JPJ kata nombor plat miker tidak mengikut spesifikasi):

MENGUKUR SAIZ NOMBOR

dan ini:

MENGUKUR JARAK NOMBOR

3 comments:

  1. Bawa angkup spt gambar pertama sudah cukup. Pd angkup gambar pertama itu bukaan mulut yg di atas untuk buat pengukuran sama spt alat dlm gambar kedua.
    Lagi satu alat yg dirasakan perlu ada, kalau tak silap steering lock.

    ReplyDelete
  2. Salam Seniwoman

    Betul tu. Caliper yang pertama tu sudah lengkap. Tapi mana tahu kan?

    Bawa steering lock? Hahaha...

    ReplyDelete
  3. Lepas ni ketua odit negara jena check harga pembelian alat-alat ni...manalah tahu se unit berharga rm 5600.....penat rakyat bayar aegala mak nenek denda last-last bagi kat penipu penyangak hidup mewah

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.