Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 19 February 2015

N3 MUSIM CUTI: GAMBAR POLIS SANGGUP BUAT APA SAJA...UPDATE

HADOOOI!



SUMBER FACEBOOK

Siapa kata kerja polis tak mencabar?

Memandulah dengan berhemah - Demi keselamatan pengguna jalanraya, bukan sebab takut polis.

Tambahan:



SUMBER FACEBOOK

Dahsyat!

5 comments:

  1. Ape punyer akta negara kite ni yg justifikasi tindakan demer Polis Raja di M'sia tu suke suke 'tembak curi' & "tangkap' gambor & no. plet kete oghang ni ?

    Kene ubah akta tu ... bior ler "gentlemen" nak "menjana pendapatan negara" pun, biior ler berhadap ler dengan kemer semua... kut mengkomer berani ler ??? hehe

    Just wonder, tu ler pase kut oghang kite besit macam pelesit kat lebuh raye, selaju 200km/j ... Demer ingat bior polis tak leh dapat tangkap "speed demon" ..Malangnya, Malaikat Izrail (bukan Mikail tau, entah YB sapa entah hari tu) masih dapat kejor demer...haha !

    Hati-hati ..Memandu ler dengan Hati (penuh sabor, redho, zikrullah) ..moge moge kite mandu pun dapat byk pahala & redho Allah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Hanz

      Yong setuju orang yang bawa melebihi had laju itu disaman. Tapi polis kena buat terang-terang. Jangan menyorok.

      Biar telus.

      Ini polis duduk di tempat yang merbahayakan diri sendiri.

      Bagaimana kalau pemandu terkejut dan brek? Tak ke naya?

      Nauzubillah!

      Delete
  2. Assalamu'alaikum Yong

    Bukannya susah untuk membuatkan supaya kenderaan tidak dipandu dengan laju, amat mudah sebenarnya. Biarkan shj permukaan jalan itu berlubang pecah sana sini, cubalah sebulan dua atau lebih, ambillah data dan cerakin. Saya jamin ferari atau mana2 kereta F1 pun tidak akan dipandu dgn laju, apatah lagi proton.

    Advantagenya polis boleh buat kerja lain yg lebih befaedah dan kos penyelenggaraan jalan raya ataupun lebuh raya dapat dikurangkan. Nilai kos yg dapat dijimatkan itu, boleh digunakan untuk tambah scorpene baru, misalnya
    Disadvantagenya pula, kontraktor yg biasanya adalah kroni susah nak buat duit. Jika tidak suka jalan itu berlubang-lubang, pergilah berhijrah ke negara lain (ehh...macam pernah dengarlah).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ahmad salleh

      Biarkan jalan macam di Botswana...Hahaha...

      Delete
  3. Polis dah jadi sesumpah. ..
    sentiasa berubah ikut kesesuaian

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.