Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Tuesday 14 April 2015

GEMPAR! USTAZ AHMAD AWANG DIGAM OLEH PARTINYA SENDIRI!

Ini apa cerita pulak?



Ustaz Ahmad Awang menyatakan dia telah "direhatkan" dari memberi kuliah di 4 masjid. Tiada alasan mengapa kuliah Ustaz Ahmad Awang ditamatkan.

Tidak dengarpun berita Ustaz Ahmad Awang dikenakan tindakan tatatertib.

Tidak dengar juga berita Ustaz Ahmad Awang dituduh sebagai parasit.

Yang kita dengar berita Ustaz Ahmad Awang mendapat 2 pencalonan untuk bertanding jawatan Presiden PAS. Dengan pencalonan yang minima ini Ustaz Ahmad Awang layak untuk bertanding menentang Haji Hadi. 

Yang kita dengar berita Ustaz Ahmad Awang mengkritik cara pihak kepimpinan PAS, khususnya Presiden PAS dalam menguruskan parti dan menangani konflik di dalam parti.  Baca di sini dan di sini.

Jadi? Atas sebab apa kuliah Ustaz Ahmad Awang ditamatkan?

You put two and two together.

Cuba analisa, berapa banyak sumbangan Ustaz Ahmad Awang ketika berjuang dalam PAS berbanding dengan "ustaz-ustaz" muda yang pandai sangat buat gam ini?

7 comments:

  1. kerja 2syaitan.takpa ustaz.ustaz mendapat pahala dari allah dari kebatilan dan kebodhan peminpin ulamak Pas.takan mereka tak tahu apa dosa menghalang oeng untuk mengajar ilmu islam.Pergi hancur kau Pas.

    ReplyDelete
  2. Yong

    Nak kenal kualiti pemimpin PAS yang dok pegang jawatan di PAS Pusat dan tinggi mana ilmu ugama mereka, ni le timenya. Begitu juga sejauh mana tinggi atau r3ndahnya ilmu politik mereka.

    Kalau nilai mereka sebagai ulamak dan pemimpin yang patut diangkat sebagai ulamak pemimpin umah ni le masanya. Mereka seperti TG Haron Din, TITIM, Ahmad Yaakob, Nik Amar, Nik Zawawi, Attakiri, Tantawi dan Nik Abduh.

    Dari nama-nama yang saya sebut, 3 otang patut bersuara dan menegur tindakan mer3hatkan Ustaz Ahmad Awang ini. Mereka ialah Ustaz Haron Din, TGHH dan Ustaz Ahmad Yaakob. Mereka ini yang m3njadi lambang kepimpinan ulamak PAS dan s3bagai sumur ( fountain ) Islam dalam PAS. Kalau mereka pun eok diam dan tak nampak gelaja buruk ini yang bol3h mencemarkan im3j Islam, tak tahu nak katalah.

    ReplyDelete
  3. A'kum Yong

    Layakkah kita gelarkan Ustaz kepada mereka jenis ni?

    ReplyDelete
  4. Kenapa perlu ada sifat clique dlm organisasi berteraskan agama Islam ini? Buat keputusan secara semberono, tanpa meminta ataupun memberi pencerahan kewajaran keputusan itu dibuat. It's really embarrassing!!!

    ReplyDelete
  5. SEMUA INI BERMULA NYA EPISOD BILA GENG2 USTAZ YG DARI FORUM PERDANA EHWAL ISLAM TV1 MASOK PAS,maka bermula lah episod ke2 drama UG bersama parti pekembar

    ReplyDelete
  6. PAS ganti UMNO, memang betulah tu. Belum betul2 berkuasa sudah nampak penyalahgunaan kuasa besok kalau2 betul2 berkuasa tak tahulah macam mana.

    ReplyDelete
  7. Kebanyakan puak pelampau bermula dari Puak Pelampau dtg Dr golongan macam Ini lah...

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.