Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 17 June 2015

BAGI ZUHDI JAGA ANAK, SAHAM FGV AKAN NAIK MENCANAK

Berita yang menarik perhatikan pada hari ini ialah kritikan Dr Zuhdi terhadap ANAK.

Sebenarnya dia memperlekeh Mazlan Aliman.

MAZLAN YANG BERINTEGRITI (MALAYSIAKINI)

Dr Zuhdi lupa Mazlan Aliman mendapat 593 undi, lebih tinggi daripada undi yang diterima Norazli Musa (544) dalam pemilihan mengikut kaedah Chai baru-baru ini. Nama Mazlan Aliman tidak masuk dalam senarai Chai yang menjadi pilihan Dewan Ulama PAS.

Tetapi dia tetap menang. 

SENARAI CHAI

Perwakilan tahu Mazlan Aliman berjuang untuk ANAK. Kerana itu mereka menghargainya dan memilihnya, walaupun golongan yang mengaku pro-ulamak ada pilihan lain (sila lihat senarai di atas).

MAZLAN DIHARGAI PERWAKILAN

Maknanya apa?

Jika kita ambil undi Tuan Guru Ahmad Awang sebanyak 233 sebagai benchmark, maka kita dapati; 593 – 233 = 360 orang penyokong Haji Hadi (yang mendapat 938 undi) telah mengundi Mazlan Aliman. Satu angka yang besar, iaitu = 31% daripada keseluruhan undi Perwakilan (jumlah Undi = 1162).

Oleh kerana itu, daripada memperlekeh Mazlan Aliman, Yong nasihatkan Dr Zuhdi yang pengajian asasnya dalam bidang geografi, supaya mengambilalih ANAK. 

Mungkin lepas ambil-alih ANAK, Dr Zuhdi boleh menggunakan ilmunya untuk memperbaiki lanskap FELDA. Hasilnya nanti saham FGV akan melonjak naik.

UMNO dan peneroka FELDA tentu akan memuji-muji Dr Zuhdi. Begitu juga Utusan Malaysia dan Berita Harian. Hasilnya mereka akan menyokong PAS pada mana-mana PRK atau pada PRU14 nanti.

Tetapi jangan lupa Zuhdi, jangan sekali-kali kamu lupa! Ketika Muktamar ke 61 yang lalu, sebahagian yang mengundi kamu juga mengundi Mazlan Aliman.

Semoga kamu insaf.

Dan Allah (S.W.T.) berfirman dalam surah Al-Hujurat, ayat 18:

إِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ 

Terjemahannya:

“Sesungguhnya Allah mengetahui segala rahsia langit dan bumi, dan Allah Maha Melihat akan segala yang kamu kerjakan” (Al-Hujurat: 18).




3 comments:

  1. Salam yong
    Ape lg la si bangang ni nk..ko ni x layak duduk dlm PAS.rosak la masa dpn PAS

    ReplyDelete
  2. Kita tgok jer lahh the brain dlm PAS sorang neh.
    ke mana halatuju.
    ke laut or ke longkang.
    masalah muktamar dah berapa lama x selesai2 lagi.
    mana x kena gelak dgn org terutama pro.
    boleh pulak sibuk berumrah bertokyo hapa bagai.
    mcm ni ker nak diharap pimpin negara.jaga U sebijik pon hancur kalu ini mcm.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.