Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 7 June 2015

LEPAS GELAK MELIHAT "KAWAN" MENANGIS KINI TERKEJUT PULAK

Mulanya Yong ingat gambar ini diedit untuk meburukkan pemimpin PAS tertentu. Tetapi apabila disemak, ternyata gambar ini betul.

Apakah yang ditangiskan oleh Hanipa?

Apa pula yang lucu bagi gerombolan yang duduk di belakang itu?

GAMBAR INI MENJADI VIRAL DALAM MEDIA SOSIAL

Menurut laporan portal berita mstar "Hanipa yang juga bekas Pengerusi Lajnah Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia (Luham) PAS tidak dapat menyembunyikan kesedihannya ketika bercerita mengenai seorang petugas PAS, Syed Mohamad Syed Hasan yang sudah meninggal dunia."

Yang ketawa di belakang itu kita tidak tahu apa yang melucukan mereka. Tetapi ketawa itu ternyata tidak berkekalan:

TERKEJUT ATAU TAKUT HILANG JAWATAN? (TMI)

Mat Sabu melepaskan semua jawatan dalam pentadbiran kerajaan negeri ekoran keputusan Muktamar PAS memutuskan Kerjasama dengan DAP.

NAMPAKNYA MACAM SUDAH KONFIM (TMI)

Tak payahlah nak flip-flop dan kluk-klak. Kita semua maklum apa yang berlaku dalam Muktamar PAS ke 61.

Terima sajalah. Jawatan itu semua hal keduniaan. Lagipun kamu kan tak pelahap jawatan? Buat apa pegang jawatan atas ehsan parti DAP yang kamu sudah putus kerjasama?

Yang pasti apa yang berlaku di Pulau Pinang akan melarat ke Selangor kerana DAP adalah rakan kongsi dalam Pakatan Rakyat yang mentadbir Negeri Selangor. Pastinya ramai yang akan bersedih.

Patutkah Yong simpati kepada yang akan hilang jawatan itu atau senyum simpul sahaja? (Nak ketawa  masa orang bersedih macam makhluk-makhluk dalam gambar di atas tidak sampai hati).

22 comments:

  1. Mmg patut letak jawatan.. kalau dgn pegang jawatan dap rasa pas perlukan sgt pertolongan dap elok letak je.. apa nak heran..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang itu yg sepatutnya......tetapi kenapa ulamak terkejut pula.....lagipun pas dapat kedah dan tengganu bagi balik free je...dia orang tau dapat memerintah pon memang diorang tak leh buat apa apa pon. Di pulau pinang lain cerita...peruntukan untuk agama islam dinaikan berganda, masakan ulamak tak terkejut bila diminta letak jawatan. Macam mat sabu kata, kalau tak letak jawatan nanti kata tak wala' pula dgn ulamauun. Kita lihat puak2 maksum ni nak letak atau tidak. Kalau tunggu sampai kena pecat, bukan ulamak la......malaun tu namaya! Memalukan islam melayu je!

      Delete
  2. Rupa2 geng berserban dan berjubah ni terkesima juga dengan dunia, ingat ka tak heran dengan dunia. Pulus oh pulus di manakah engkau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro asri.. x abis2 lg ke nak fitnah!! Kan geng2 kau dah kalah.. tp x pe fitnah pun fitnah la krn kalah tetap kalah.. kalau setakat jawatan tu apa lah yg ada kesannya.. sedangkan pas sanggup kehilangan undi2 org cina inikan pula jawatan yg kononnnya hebat oleh org cina.. kami x heran lah bro..

      Delete
    2. Itu bodoh namanya...sanggup kehilangan undi China bior kalah PRU pun tak apa...kan ke bangang!. Tak payah berpolitik la kalau macam tu. Susah payah orang cuba buang ketakutan bukan Islam terhadap PAS, cuma dua PRU yang lalu China dan India mula berjinak-jinak dengan PAS dan memangkah calon. Datang Pak Lebai pendek akal, kerana giola kuasa diputuskan hubungan dengan bukan Islam.

      Ulamak pun ramai yang jenis gila dunia. Kau dah dengar Wan Rosli apa kata Iskandar YDP PAS Selangor? ...everything is ok...no problem. Itu maknanya tak mau lepas jawatan la tu.....berapa ekor walaon yang m,engikut jejak langkah Mat Sabu sehingga kini ? Takde YELLEK POOODAHHH!

      Delete
    3. TAK HERAN BUTO HANG. LETAK JAWATAN LAH SEKARANG. APA HUKUM MAKAN DUIT PENENTANG HUDUD. BERKAT KE? TAK HERAN DENGAN CINA TAPI TAKUT LETAK JAWATAN ADA MARUAH?ATAU ADA KEMALUAN KER ATAU DA TUKAR TUDUNG LABUH. CAKAP MACAM HERO KAT MUKTAMAR.. HARAM JADAH PUNYA ULAMAK

      Delete
    4. Yer laa seliii...x heran pon kan.berapi2 ngamuk hentam DAP itu ini laaa alih2 kata DAP gopoh plak.kah kah kah.mcm bdk2 laaa.walau dah tua bulu janggut bagai.hehehehe..lawak laa geng PAS skrg neh.kluk klek kluk klek..mana satu entah...DAP putus.PKR x sokong..mcm linda kiut bebel.dah tu PAS neh mender...skong seli kot wakakakaka..

      Delete
    5. KALU NAK BERBICARA TENTANG HUDUD - BACA ARTIKEL DR.YUSUF QARDAWI N MUFTI BESAR MESIR N DR.PROF ASRI TENTANG HUDUD....OK

      Delete
    6. Kau ada bukti kjng main fitnah

      Delete
  3. Mulakan dari punca bagaimana "Arsenik" ni boleh membuat PAS huru hara. Baik hapuskannya awal sebelum "Arsenik" mencipta pentasnya. Atau kita tolak saja Parti Pas.

    ReplyDelete
  4. Pas sanggup hilang undi org cina tapi sanggup terima jawatan umno?

    Sanggup terima syurga yg di bina najib?

    Sanggup telan muntadara jawatan negeri Selangor dan semua harta karun Selangor walau kena berzina dgn dap di dalam mesyuarat exco mtes ...

    Undi tak nak tapi fuulluuuus nak... Kalau berani menantu letak jawatan laaa

    ReplyDelete
  5. wan rosli ..kalau tak hairan kenapa nak tunggu lama sangat nak buat keputusan...tak payah bawa pi jawatankuasa ni ke jawatankuasa tu ke..sebab yg mengusulkan dewan ulamak pas...semua yg ada dlm dewan ulama ni al faqih dalam bidanga agama bukan dunia ...putus je dan keluar dari pakatan dan berjuang bersendirian..kan sekarang pas ada siku dan tangan ...

    ReplyDelete
  6. Wan rosli yg geng pro dap ni kaki fitnah dan yg geng amno tu semua maksum ke... Jgn ingatvustaz dabn serban tu xmasuk neraka.. Dua pertigavulamak adalah ahli neraka.. Sikapnya lebih kurng ko le..mpantang ditegur,.. Semua atas dasar wala.. Tp srbenar geng ustaz ni geng penghafal.. Depa ni masa belajar bukan pandai sgt dan biasanya nakal.. So mak ayah depa nk bikkan depa tu antar le ke sekolah aama.. Ni le hasilnya.. Peribadi dan sahsih xjauh dr amno.. So fitnah juga ke ni...

    ReplyDelete
  7. Nasib baik TGHH menang.. kalau tidak jadi lah pas bodoh mcm korang kat atas tuh.. org dah kata x heran dgn undi cina kenapa plk nak marah..? Kalau korang heran sgt dgn undi cina berbanding undi melayu pegi lah sembah tok kong cina tuh.. mintak diaorg sembahyang jenazah lu orang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wan Rosli

      Ramai orang Cina juga beragama Islam. So, jangan cakap macam orang tak sekolah.

      Delete
  8. Mana zuhdi dan ustaz dlm jubah ada siku? Mintak pandangan dia org dulu

    ReplyDelete
  9. Manala zuhdi ni... x respon2. Org bawah ni tertunggu2 ulasan tuan yg bernas tu.. mana pulak zuhdi ni pergi

    ReplyDelete
  10. Zin.. zuhdi pegi jumpa LGE mintak solat jenazah kalau2 ada yg taksub dap meninggal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wan Rosli,

      Jangan takbur sangat bercakap tentang mati. Kita tidak tahu kita mati bila, di mana dan bagaimana. Siapa yang akan mensolat jenazah kita pun takde siapa yang tahu. So istighfarlah.

      Delete
  11. hehehe..apasal wan rosli ni tak temasok dalam assobirun nih? hehe. rilek le bro. ko pi nasihat ulamaki mshfodh tu....stopa....hadi...tuebegheheng....kluarkan arahan skarang suruh semua PUS Penang letak jawatan. Baru macho gitu. Pejuang mujahid. Jaga maruah Islam tuh. Apara...nak tunggu MSU le...AJKPP le...pe nye mangkok nih. Malu Islam nih. Lain kali...bawah jubah tu selain dari lutut dan siku...bawak te**q skali.
    btw bro. Menang tu amanah Allah....tu hal korang nak jawab Padang Mahsyar nanti. lantak korang la.

    ReplyDelete
  12. Tak payah nak bising2 la....yg mana pro mat sabu n dap....cuba ko org pikir....kalau nak bersaudara pun takkan ko org nak dgn cina dap drpd umno....lu tak tau jihad cina dap ni....jgn senang2 nak kata hj. hadi ni gila kuasa....memang skrg dap penang naik kan elaun guru kafa...berapa RM sangat...Tak luak pon duit hasil penang....skrg ni cuba ko fikir...org umno ni dr bangsa mana n agama mana....kita kena fikir jugak kuasa melayu islam...Aku nak tanya la....ada tak saudara ko yg terima duit pencen,kerja gomen,dpt bantuan gomen....ko kena fikir tu semua....jgn terus bangga apa yg dap buat...dia org buat baik ada sebab.....Aku ada saudara di penang....dia orang ckp..skrg ni rumah semua harga ratus ribu K ke atas...sbb kuasa tanah memang hak mutlak kerajaan negeri yg mmerintah....dap ni dia belah di tengah2 kg. Melayu..harga ratus ribu K...melayu boleh beli ke.....lps tu sikit2 naik....kilang,shopping mall lah mcm2 la....dia kepong kg. Melayu dgn bangunan2 baru dan harga mahal gila....demi kelangsungan kuasa melayu...biarlah pas n umno bersatu....dan lama kelamaan moga2 masing2 sedar.....biasa la ada yg tamak mcm2 perangai la....moga2 perubahan itu berlaku.....Aku harap ko fikir2 la betul2....knp dap sangat berani skrg? sbb diaorang dah dpt penang2 dan tidak semudah parti lain utk merampas kembali.....cina di sana semua pakat.....jihad mereka memang hebat....skrg majoriti di penang adalah bangsa MEREKA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zabidi,

      Gomen tu BN ke?

      BN cuma pemegang amanah jer. Itupun ramai yang tak amanah, guna duit KWSP, Tabung Haji etc untuk bail-out 1MDB yang nak bankrap, ikut suka sendiri.

      Duit yang digunakan untuk bayar gaji, pencen, biasiswa etc itu bukan duit BN. Itu duit rakyat hasil dari cukai, etc.

      Ada faham?

      Kamu bising pasal harga rumah di Pulau Pinang. Harga rumah di Ipoh dan Johor Bahru yang kuasanya amanahnya dipegang BN tu murah sangat ke?

      Siapa yang berbodong-bondong membeli rumah di Johor Bahru? Cakap?

      Pergi sekolah kalau tak faham.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.