Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 13 July 2015

TAHNIAH! PAS SEKARANG SUDAH TAK TAKUT LAGI DITELAN BABI

Ada yang tak puas hati dan marah-marah apabila membaca posting Yong kelmarin. Ikut suka kamu nak marah ke apa. 

Sometimes truth hurts.

Kebenaran itu kadangkala menyakitkan.

Tetapi kebenaran itu juga perlu didedahkan.

Bukankah kamu sendiri yang dilarang masuk ke dalam hutan rimba di mana ada DAP dan PKR, kerana takut nanti "ditelan babi"?

 DAP DAN PKR ITU IBARAT BABI (FMT)

Sekarang pelik sungguh! Kamu masih juga nak jalinkan hubungan dengan si "babi" itu. 

MUSUH TEGAR ITU SIAPA? (TMI

Musuh tegar PAS itu Mat Sabu and the gang kah? Sebab itu kamu tendang dia dan semua bekas pemimpin PAS yang tidak setuju dengan Presiden PAS. Kamu lupa jasa mereka yang sudah berpuluh tahun di dalam PAS - membawa PAS ke persada yang lebih tinggi, sehingga disenangi oleh masyarakat berbilang kaum di Malaysia. Kamu tuduh mereka menjadi kuda tunggangan DAP - sampai saatnya jika kumpulan ini tidak diterajang, PAS akan "ditelan babi" kononnya.

Sekarang kenapa masih mahu menjalinkan hubungan dengan DAP dan PKR?

Adakah ini sebabnya?

RUPANYA DIA AHLI MAJLIS MPAJ (MPAJ)

Berdasarkan portal rasmi MPAJ, jawatan Ahli Majlis itu untuk sesi 2014-2015 (2 tahun). Tahun 2015 cuma ada beberapa bulan lagi.

Kalau putus hubungan dengan DAP dan PKR, putuslah hubungan dengan MPAJ. 

Mamat ini juga akan kena tempiasnya. 

Kesian!

AHLI MAJLIS PERBANDARAN SELAYANG

Tak payahlah nak tunjuk diri tu suci-murni dan bagoosh tahap dewa (meminjam istilah C++). Muslihat kamu itu ibarat "sudah terang lagi bersuluh."

Yang ini bukan Yong cakap:

 (ISMA)

NGO Islam pro UMNO, yang kamu juga berkawan, pun suruh kamu keluar dari Kerajaan Selangor. Tak malu ke masih bergayut di situ?

Kemana perginya "babi" itu sekarang?

13 comments:

  1. betul betul punya lawak.......kini golongan macai yg pro ulamak dah berani bantah ckp tok guru al fadhil al ustaz tuan guru harun din al mursyidul am,ulamak tersohor lagi masyhur,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuang (ponteng) Presideng dan Tuan Ghostbuster (penmburu jin)

      Delete
  2. salam Yong:

    Hahahaha...Pilihan sekarang antara islam dan "babi"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi puak2 UG ni...jika disuruh pilih antara Islam dan Babi..mereka akan keluarkan hujah yang mewajibkan makan babi bagi mengelak dharurat.. jadi sekarang ni adalah wajib mereka makan babi bagi mengelakkan dharurat besau berlaku dalam selangor. Kira2nya itu lah intipati alasan basah yang digunakan oleh cik puan Ketua Muslimat Pas Selangor dan juga pak2 lebai pimpinan PAS yang menghalalkan mereka kekal dalam jawatan kerajaan negeri Selangor. Islam ke, maruah ke, malu ke tu semua belakang kira...yang penting masyukkk!!! Yelah..malu tu sebahagian aje dari iman, so ada lagi tinggal separuh iman...apa susah!

      Lusa kan dah raya...macamana nak "dakwah" kalau poket kosong, perut keroncong? Kan? Kan? Kan? Lepas ni PAS Selangor akan tanding pulak semua kerusi DUN(ia) Selangor macam yang PJ PAS Perak dabik tu...Meneruskan perjuangan Rasulullah katanya!

      Nick.
      Cape Tiger.

      Delete
  3. tak ditelan babi. tapi berpeluk dgn babi

    ReplyDelete
  4. Yong terbaeeek....!
    Yang maki tu tgh mengah berlari sendiri...ingat bini no.2 kejor...rupanya idak ada sapa yg kejor....bini no.2 dah lama tinggal.baru sedor rupanya... bior le dia terjun dgn labi labi nya.

    ReplyDelete
  5. Woi kak yong,sekarang ni babi (DAP) dah disamak oleh hularmak pas,sekarang bolih pegang tapi janagn makan dulu,tunggu arahan MSU dulu.pui.pui.pui.semua tembelang dah berterabur,baunya mnusup kena jubah dan serban serta tudung muslimat.Teruskan Yong.kita tunggu Harapan Baru muncul

    ReplyDelete
  6. Salam Yong,

    Rasa-rasa teman nak kena buat reaearch baru plak ni. Hari tu buat research pasai Perlembagaan PAS. Kali ni rasa-rasa pasai "kepimpinan ulamak".

    Masa zaman khalifah yg empat, tak wujudpun istilah "kepimpinan ulama". Dalam buku ibnu Khaldun pun takda istilah ni... Tapi zaman ni kecoh lak benda ni. err.... kepimpinan ulamak yg macam mana kalau ambil contoh PAS Perak. Bila pulak Pj PAS Perak jadi ulamak? Dan bila dengar ucapan si Taliban kat Muktamar hari tu, "... kita ni ulamak..." Amboi, senangnya jadi ulamak.
    Kalau ikut standard Syiah Iran, kalau setakat baru ada 1 PhD belum tentu diiktiraf jadi ulama. Kat Malaysia ni senang sungguh...

    He hee .... Selamat Hari Raya Yong

    ReplyDelete
  7. Terbaik Yong. Skrg nmpk benor ulama pas terhengeh hengeh nak cium dgn babi.

    ReplyDelete
  8. takkan 'babi' nak telan BABI jugaaaa

    tak seleranya

    ReplyDelete
  9. ya aiyuhal pasirun...

    dulu kalau sokong kerajaan Selangor di maki dgn barua. skrg beriya2 nak jadi barua...

    dulu Capua sizuhdi kira boleh jentik bukan Islam, tapi dua OKB (Orang Kena Barua) tlh selamatkan kerajaan PR.

    bila keputusan muktamar, majlis syoru dan presideng bertembung dgn RM (bukan Rosmah Mansor), RM akan selalu menang.

    RM RULES!!!

    apa beza Osman jailu, jamalduin radzi dan hee yti foong dgn ahli2 pas yg bekerja dgn kerajaan Selangor termasuk ding ayam? TIADA.

    SEMUA TIADA MARUAH.

    ReplyDelete
  10. Kita sama sama tunggu penubuhan parti baru. Saya bersama keluarga yang basr sudah koyak buang kad keahlian PAS sebab takut siku, melutut dan entah apa lagi. Biaqpilah tkoh PAS yang kamu sendiri rancang dan b uang sama seperti ''etnik cleansing''. Kununya tokoh progresif tidak Islqamik dan cuma kamu yang segelintir yang berserban tidak sedar menang atas bantuan sokongan bukan Islam. Cuba sedar diri sikit. Jangan berlagak macam awak tu pemerintah Malaysia. Kalau betul jadi pemeritah entah lebih teruk dari UMNOBN.
    Selamat tinggal presideng dan PAS. Janagan lupa makan kacang, ia.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.