Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Saturday 29 August 2015

PM KRITIK "TIMING" PROGRAM YOYA-YOYA DI KL

Okay. Demi keadilan, Yong bagi ruang buat PM 1Malaysia beri pandangannya tentang program yoya-yoya di Kuala Lumpur. Katanya timimg tak sesuai. Dekat Merdeka.

Pandangan ini sama dengan pemimpin sebuah parti politik di Malaysia (lihat di sini).

BILA-BILA PUN KAMU TAKKAN TAK KRITIK (SG NEWS)

Hok-aloh, bila masa kamu okay dengan program Bersih? 

Buktinya, kali ini memakai baju kuning yang tertulis "Bersih4" adalah dilarang. Begitu juga membawa bahan cetakan yang mempromosi Bersih4.

Sebab tu juga blog ini tak guna perkataan terlarang itu untuk tajuk posting kali ini - sebagai mematuhi larangan tersebut.

#Senyum

Lalu Yong pinjam istilah yang digunakan oleh pemimpin ini:


Tetapi ustaz ini menyibuk pulak:


Seorang facebooker memberi response yang menarik mengenai larangan ini:


Walau bagaimanapun kabarnya kali ini ramai Cina yang turun berbanding Melayu. Puncanya konon ramai Melayu percaya ini cuma main yoya-yoya.

LAUTAN MANUSIA (SAYS)
Esok tak tahu lagi.

Selamat ber yoya-yoya.

Sekian.

6 comments:

  1. Mustahil PAS mau menyokong BERSIH! BERSIH di adakan bagi mendesak kerajaan BN dan Najib memperbaiki sistem pilihanraya kita agar bersih, bebas dan adil. BERSIH mahukan pilihanraya diadakan BERSIH dari ugutan dan rasuah disamping ianya BEBAS dari campurtangan serta manipulasi pihak2 eksekutif dan juga yang tak amanah dalam menjalankan tanggungjawab serta yang lebih penting ADIL dalam memberikan ruang kebebasan bagi setiap parti politik berinteraksi dengan rakyat.

    Setiap perkara yang diperjuangkan oleh BERSIH itu jugalah yang tidak diamalkan oleh PAS dalam muktamar mereka yang lepas. Oleh itu amat lah patut PAS tidak ikut serta dalam BERSIH 4 kerana penyertaan mereka akan mencemarkan kredibiliti serta maruah BERSIH. Hj Hadi dan PAS? Mereka sekarang tidak ubah seperti UMNO malah lebih teruk lagi kerana mereka bersembunyi dibawah jubah Islam untuk melampiaskan nafsu serakah mereka untuk jawatan dan segala kemewahan yang datang dari kerusi jawatan. PAS dan BERSIH sudah tidak boleh duduk bersama lagi dan dengan itu PAS juga sudah hilang hubungan mereka dengan rakyat apabila mereka bukan lagi sebahagian dari gerakan rakyat iaitu BERSIH!

    Dan PAS bukan lah Kerajaan yang menanti bahkan ianya sekarang merupakan kroni kepada kerajaan yang zalim yang sedang membawa kemusnahan kepada ekonomi negara dan rakyat. Jauh panggang dari api wahai Nik Amar woi! Kamu dah tak duduk sama dengan rakyat tapi masih dok perasan bahawa kamu mendapat sokongan dari kami? Kami dok melihat bahwa Najib PM yang korup dan hampeh tapi kamu masih memujaa dia sebagai ikhlas dan suci? Mana logiknya yang kamu merupakan harapan rakyat yang bakal menjadi pengganti UMNO sebagai kerajaan? PAS dan rakyat langsung tidak sama arah mahupun matlamat dan kamu masih bermimpi menjadi parti politik pilihan rakyat? Ulamak PAS semua masih tidur dan masih dibuai oleh bisikan2 angan2 sama seperti Najib ke? Nampaknya Najib borek, PAS rinitk!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  2. Kaum cina protes atas sebab penurunan ekonomi..
    Org melayu selagi org lain tak jolok,selagi tu ramai yg masih sedap diulit mimpi.
    Tapi jgn lupa,melayu sampai ke suatu tahap,akan lari beramukkan..
    lambat panas,cepat sejuk,
    Dan juga,mudah lupa..

    ReplyDelete
  3. Bila Najib bercakap tentang sifat PATRIOTIK, katak pun boleh gelak sama.
    PATRIOTIK hanya pada HARI MERDEKA sahaja???
    Takrif PATRIOTIK di Malaysia ...
    Patriotik memang kena RASUAH, tak kiralah wang atau kuasa.
    Patriotik hanya pada BN sahaja.
    Patriotik hanya pada rakyat biasa sahaja manakala pemimpin tak perlu.
    Patriotik .... ala Malaysia.
    Kalau Najib PATRIOTIK, dia tak terima "DERMA" malahan tak akan membenarkan penipuan berlaku dalam Pilihan Raya. Dia juga tak akan memberi IC kepada bangla, rohingya, indon, ....

    ReplyDelete
  4. Tahniah kepada semua rakyat Malayaia yang sangat berani

    Mereka berani kerana mereka ikhlas nak.lihat perubahan dan kebersihan

    Kita semua tahu bangsa Johor hebat belaka begitu jug petani Kedah..

    Harp harap esok kita bgi ruang bersih kepada umno Kedah dan umno Johor

    Kami senang hati sesiapa saja yg datang... Samada Tun M atau umno Johor dan Kedah

    Selamat datang ke bersih

    ReplyDelete
  5. Salam.

    PAS tak mai turun demo Bersih 4.0 ni pasai depa bukan "kepala" kali ni??? alasan & 1 lagi tipu daya daripada TGHH ? haha.. kot jadi kepala pun senget buat apa yek !! Buat semak ja !

    Cakap ja la hang tu selalu tuang tak pi sidang Parlimen pung, hok demo-demo ni apa lagi deh, baik la hang pi ceramah sana-sini tipu orang Melayu kampung pasai pa hudud (EKJS?) tak leh nak bentang lagi?

    Cakap ja hang tak sanggup Melayu karang masuk neraka atau kena makan dek babi sebab DAP pun ada mai demo ....& hang suka (senada) cakap Najib of that rally timing is wrong !! Peeps respect ulamak tapi bila soal kepimpinan, politik, cakap tu kena ingat sikit, jangan nak belit-belit la ! Kami bukan si "tolol", barua, jebon whatnots yang kamu & seteru kamu cakap hari tu ! We've been watching you all this whilst !

    ReplyDelete
  6. anak jantan tunggu flight untuk pulang ke kota bharu , setelah 2 hari beryoya yoys di dataran merdeka.

    minta najib faham aspirasi anak muda.
    semoga jumpa lagi disessi yoya2 akan datang.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.