Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 6 November 2015

BETULKAH ADA HUBUNGAN ADIK-KAKAK UMNO DAN PAS? (2 VIDEO)

Cerita Dato' Husam Musa. Maaf Yong tak boleh terjemah. Nak dapat video yang penuh kena tanya admin Laman Marhaen.

 

PAS umpana madu yang dicampur dengan najis, kata Husam.

Jangan lupa, bukan Husam saja yang kata begitu:

SUMBER

Di bawah ini pula penjelasan Dato' Husam Musa mengenai ucapannya di sidang DUN Kelantan.


Sila jawab tuduhan Husam! Jawab dengan bahasa yang molek-molek sebagai menunjukkan akhlak Islam.

EHEMM!!

Kilat pisau sudah ke tangan,
Kilat beliung sudah di kaki,
Kilat cermin sudah ke muka;
Hajat lampau sudah ke depan,
Hajat bergabung sudah berbunyi,
Hajat kahwin sudah ketara.

6 comments:

  1. betul kata YB. kalau adun dah naik elaun, knp mb, tmb dan exco2 nak naik gaji sama? kan kesemua mrk tu adun juga?

    kalau sykt rugi, takkan ceo dan pengurusan naik gaji?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Arnab Jingga

      Sebab nak naik dua kali.

      Delete
  2. Jgn bimbang.. kami lebih yakin pd naib presiden yg menang dr calon yg kalah..

    ReplyDelete
  3. Den masih lagi menunggu pengishtiharan "perang habis-habisan" oleh PAS terhadap UMNO apabila UMNO gagal menyokong RUU "Hudud" Hj Hadi yang sepatutnya dibentangkan di Parlimen oktober lepas. Oopps...den terlupa yang RUU Hj Hadi tu tak jadi dibentang atas masalah teknikal yang dibuat sendiri oleh PAS, yang bermakna UMNO terlepas dari menyatakan pendirian mereka tentang RUU itu dan PAS pun tak perlulah istihar "perang" kepada UMNO (memang pun dari mula PAS tak ada niat pong).

    Den nak tanya gak apakah makna dan perincian "kerjasama dalam perkara baik dan tidak bekerjasama dalam perkara yang tidak baik" yang disebut oleh Tuang Presideng? Sebab bagi Den, berdiam diri dan berkecuali itu juga merupakan satu bentuk kerjasama. Pihak pembangkang bekerjasama untuk menolak Budget "cekik darah" Najib tapi PAS berhasrat untuk berkecuali (iaitu bekerjasama dengan UMNO untuk mebenarkan budget tu lulus). Adakah itu bentuk kerjasama untuk perkara baik yang dimaksudkan oleh Tuang Presideng? Dan apakah bentuk kerjasama yang tak baik itu? Adakah usul menolak "budget itu adalah perkara yang tidak baik maka PAS tak mahu kerjasama? Adakah usul undi tidak percaya kepada Najib iaitu cubaan menurunkan Najib dari kedudukannya sebagai PM, perkara tak baik? Dan menyokong Najib kekal sebagai PM yang majoriti rakyat akui sebagai perosak negara, perkara baik? Menyokong Najib adalah baik dan duduk bersama dengan pembangkang adalah tak baik? Rasa2nya ahli2 PAS kena soal sendiri diri mereka "adakah PAS ni parti komponen BN atau adakah PAS parti yang sedang menlawan dan berperang dengan UMNO"?

    Bagi Den hujah dan ayat2 Alquran yang dibawa oleh TITM tempohari adalah sekadar cakap2 sahaja manakala segala tindakan PAS sekarang ini lebih kepada setuju dan menyokong UMNO but that's just my opinion and maybe the opinion of many other citizens. Action speak louder than word and obviously the action of PAS's Presideng and PAS itself is louder than TITM's hot air but undeniably feeble rebuttal.

    Nick.
    Cape Tiger

    ReplyDelete
  4. Assalam kak yong.

    On topic, hubungan ada byk kelas, jenis, terms.

    Hubungan antara PAS-UMno yg dulunya ibarat "fight like cats & dogs" sekarang hasil hubungan perisikan & komunikasi perhubungan secara sulit@ scandal yg diusahakan oleh the-then-blacksheep in Us.Nasha & a few "middlemen" dgn perkenan ijin oleh Majlis Syura PAS (by his own words) maka KINI hubungan terlarang Umno-PAS tu dah makin "intim" & berbuah "keluar buah sulung".... kini dah hubungan dah halal,"ikut syarie", nyata & "menerang" atas nama "kerjasama maaruf nahi mungkar" ??

    yeah right... indeed, so creamy 1 romantic relation-sheep !

    Hari tu PAS dah ikat hubungan @ "tanda" setuju sebagai "adik beradik" dgn samseng Melayu in form of Perkasa, kini tgh usahakan kolaborasi atau jalinan-kasih dgn MBM, semua 'anggota' @ agensi "ketuanan Melayu & juara isu "Kalimah Allah".

    Wah..hebat PAS melangkah maju? Step back 20 years?

    Saya cadangkan WAN ROSLI should be banned with immediate effect. Orang macam Abu Jahal - tak mahu terima kebenaran, pandangan orang, tak reti berhujjah, tahu provok orang je - memang menyusahkan, tak der paedah layan !

    Anyone with me ? What say u ? Undi !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agreed. Dengan syarat, beliau terima Debat terbuka bersama blogger/forumer.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.