Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 5 October 2016

PRESIDEN PAS: KALAU KITA BERLAWAN DENGAN UMNO, ORANG BUKAN ISLAM BOLEH MEMERINTAH (VIDEO)

Betulkah Presiden PAS kata macam tu?

Ini video lengkap. Ikut suka nak tengok dari awal (ada yang boleh digunakan sebagai rujukan), atau nak dengar betul atau tidak dia cakap seperti itu dan alasannya. 

Pada jam 1:55:00, dia memperlekeh Dr Asri. Pada jam 2:01:20 dia sebut alasannya mengapa PAS tidak berlawan dengan UMNO. Dia sebut dengan jelas pada jam 2:01:50:

Kalau kita berlawan dengan UMNO, orang bukan Islam boleh memerintah.


Kalau tak dapat tengok video klik di sini

Setelah mendengarnya berulang kali, Yong tidak nampak kemunasabahan pemikiran Haji Hadi ini. Dia sendiri yang berkata orang Islam di Malaysia ada 60%. Dia juga berkata UMNO duduk dalam Barisan Nasional yang ada di dalamnya parti orang bukan Islam seperti MCA, MIC dan parti-parti di Sabah dan Sarawak.

Bagaimana 40% boleh memerintah Malaysia?

Kalau lawan UMNO mereka boleh memerintah Malaysia, katanya.

Orang Islam dalam Amanah, PKR, DAP dan PPBM itu kayu ke?

Oh ya, orang Islam dalam Amanah, PKR, DAP dan PPBM itu tak melakukan ibadah macam orang UMNO:

ASD

Cer teka, ini acara apa erk? Dah tentu hostnya bukan Mat Sabu.

MIAZA

Bukankah dalam gerombolan BN yang UMNO menjadi ahli itu sudah ada bukan Islam? Bukan selama ini mereka sebahagian daripada pemerintah? Maknanya mereka sedang memerintah negara kita. Mereka telah memerintah kita selama 59 tahun. Kalau kita enggan melawan mereka, maka selamanyalah mereka akan memerintah kita.

Manakah mudharat yang lebih besar?

********************

MAAF KEKAWAN. SEMUA BLOGLIST TELAH DIPADAM OLEH BLOGSPOT. SEBAB TAK TAU. YONG SEDANG SUSUN SEMULA. SABAR ERK.

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.