Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Saturday 12 May 2012

BERITA TIPU: PRU13 TAK JADI 9 JUN

SIAPA YANG LETIH?
PRU13 akan berlangsung pada 9 Jun 2012. Komer percayakah? BN sengaja bocorkan berita itu supaya PR kelam kelibut membuat persediaan, jadi tak sempat buat BERSIH 4.0. Kemudian demer kata tak jadi PRU13. Jadi jentera PR exhausted. Bila betoi2 ada PRU13, PR dah letih. Itulah yang demer nak buat. Tapi demer lupa. Kumpulan yang telah mendapat latihan intensif dari FRU dalam BERSIH 1.0, 2.0 dan 3.0 takkan letih sebelum tercapai matlamat menggantikan kerajaan yang ZALIM kepada yang ADIL melalui sistem pilihanraya yang bersih. Gerombolan yang manja, tak pernah mengenal susah payah itulah yang akan letih! Hahaha.

Kenapa Yong kata 9 Jun bukan tarikh PRU13, walaupun Yong pernah membuat ramalan ini terdahulu (di sini). Ini kerana Bahagian Kajian Strategik mendapati, ramai cikgu2 telah berpaling tadah. Cikgu2 fedup dengan beban kerja yang semakin meningkat, sedangkan kenaikan gaji hanya seciput. Jadi, jika dibuat di hujung cuti sekolah, cikgu2 akan mengambil kesempatan ini untuk pergi kempen dan mendengar ceramah PR. Ini amat berbahaya bagi BN. Cuti sekolah bukan waktu yang memberi kelebihan pada BN. Jadi nak buat macam mana?

Ada ahli UMNO (sepeti Ku Li) yang mahu tuntutan BERSIH dipertimbangkan kerana mahu menang atau kalah dalam pilihanraya yang bersih. Tapi risiko menangguh PRU13 amat tinggi bagi menteri kabinet yang terpalit dengan skandal scorpene. PRU13 mesti diadakan sebelum menteri-menteri berkenaan dapat sapina dari Paris. BN akan buat-buat buta dan tuli tentang tuntutan BERSIH. Mereka akan adakan pilihanraya pada minggu berikutnya, iaitu 16 Jun 2012. Berita ini Yong dapati dari sumber dalaman. 

Jika dibuat pada hujng bulan Jun atau awal Julai BERSIH 4.0 mungkin akan dilancarkan. BN tak mungkin mampu menangani kecaman antarabangsa lagi jika keganasan berulang. Oleh kerana itu PRU13 akan dibuat tanpa berbuat apa-apa mengenai tuntutan BERSIH 1.0, 2.0, 3.0 dan BERSIH 4.0 BELUM SEMPAT turun ke jalan raya. Lagipun, sistem pengurusan maklumat umno belum dapat diuji sepenuhnya. Kalau crash, waduh! bisa modar. 

Kalau lepas Hari Raya, kes scorpene dah meletup! 

Sebenarnya PR dah lama bersedia. Kekalahan adalah asam garam dalam perjuangan politik PR. Kekalahan bagi BN pula bagaikan pukulan maut!

8 comments:

  1. Memang betul Yong.

    Apa tak mautnya kalau kalah. Akan banyaklah kerja para Hakim dan agak-agak penjara Sg. Buluh akan sesak agaknya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari dulu yob sebelum kalah. Sistem pengurusan maklumat demer mungkin dapat tahu tempat mana demer kalah sebelum rakyat tahu. So bolehler cabut dulu.

      Delete
  2. Salam,
    BN akan tenggelam bersama2 Scorpene!

    ReplyDelete
  3. Salam;

    Fuhhh... selamat kalau bukan awal Jun, sebab teman nak oversea lagi.... hehehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yong pun ingat nak pergi Dublin, tetapi terpaksa tunggu tarikh PRU dulu. Paneh yob, suspen habih.

      Delete
  4. Yong,
    Pandai benor Najib memerintah ye... Askar sokong BN, polis sokong BN, suratkabor sokong BN, radio TV sokong BN, Felda sokong BN, Kemas sokong BN, pendatang haram sokong BN... Habislah PR..

    Cuma satu golongan ni payah nak sokong BN... Cikgu...

    Yong tahu pasai apa cikgu payah nak sokong BN? Sebab cikgu ni orang cerdik.. Dema orang membaca.. Orang cerdik takkan nak sokong pemimpin tak betoi...

    Kalau dulu cikgu la yang kuat sokong UMNO. Sebab apa? Sebab pemimpin dulu tak kuat songlap... Pemimpin sekarang terang-terang songlap...

    Satu benda ni teman tak paham... Apa pasai UMNO masih sokong pemimpin yang terima komisyen beli kapal selam juta-juta, tapi bila awek dia minta sikit dia letupkan awek dia? Komer pikio ler orang UMNO oiiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yob pcbahar,
      Bukan niat Yong nak hina pasukan keselamatan kita spt askar dan polis. Jauh sekali nak puji pasukan Singapura. Tapi kot miker pergi link berikut, miker akan tahu maksud Yong:
      http://www.mindef.gov.sg/imindef/mindef_websites/atozlistings/army/home.html

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.