Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 13 May 2012

N3 HUJUNG MINGGU: CERITA BETOI MUFTI MENONTON TARIAN GELEK.

Ini cerita betoi. Bukan tipu. Akibat mengikut rombongan melancong yang diatur oleh penyokong gerombolan, seorang mufti terkejut badak apabila dihidangkan dengan program tarian gelek sebagai hiburan sambil makan malam. Siapa mufti tu? Yong jaga air muka dia, Yong takkan dedahkan. Negara yang dilawati bunyi macam sama dengan negara asal bakal menantu PM. 

Komer tahu ler, penari gelek ni sambil menari dia datang dekat-dekat penonton dan goyang-goyang ape saje yang boleh goyang! Kesian mufti! Kahkahkah.

Inilah akibat terlalu percaya pada gerombolan. Nasihat Yong pada tok-tok mufti, jangan percayakan gerombolan dan cerita demer, lebih-lebih lagi cerita tentang BERSIH 3.0 dan keganasan polis. Silap-silap, komer buat dosa kering jer. Jadikan pengalaman ini sebagai sempadan ye. Betoi bendul pun tak boleh gak.


HEHEHEH TAKDENYER YONG NAK LETAK GAMBOR PENARI TU KAT SINI

9 comments:

  1. he he mufti ker si morti yg ngangga nengok gelek kucing tuh yong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah le. Tapi ada juga ahli rombongan warga emas yang senyum-senyum kambing

      Delete
  2. Salam Yong,
    Mofti tu terkejut kaa...buat2 terkejut?

    ReplyDelete
  3. Yong Moh Kembara,
    Kita bersangka baik je le. Takkan mufti suka tengok benda2 gini. Tapi Yong harap mufti2 ni kena selalu peka le. Siasat dulu kot nak buat apa2 tu.

    ReplyDelete
  4. Buat suspense! wakenabeb....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unknown,
      Sudah tentu bukan Dr Asri atau Dr Juanda kerana demer berdua tu belum masuk kategori warga emas lagi.

      Delete
  5. senyum...x perlu kata apa2.....

    ReplyDelete
  6. wakaka... asal ada ciri gelek.. tengok kucing pun jadila..

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.