Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 3 May 2012

KUALA LUMPUR DILANDA BANJIR KILAT BUKAN URUSAN KAMU DATUK BANDAR?


SIAPA NAK TANGGUNG KERUGIAN INI? (GAMBAR DARI KL POS)
Ya betul. KL sentiasa dilanda banjir kilat apabila hujan lebat. Tetapi sudah beberapa minggu Lembah Kelang dilanda panas terik, sesuai dengan berakhirnya musim tengkujuh dan bermula musim panas di negara tropika.

Tiba-tiba seluruh Lembah Kelang dilanda hujan lebat dan beberapa kawasan dilanda banjir. Jurucakap Bomba dan Penyelamat Wilayah Persekutuan pula berkata, banjir kilat turut melanda kawasan berhampiran Balai Polis Salak Selatan, Cheras pada 2 petang tadi, dengan air naik kira-kira 1.5 meter. Sehingga pagi ini tiada laporan terperinci tentang banjir ini dan gambar dari akhbar pencacai dalam edisi online mereka. Cuma petikan dari BERNAMA sahaja.

Datuk bandar Kuala Lumpur, ketua pencacai ibukota, bukankah kerja jaga saliran di Kuala Lumpur ini kerja kamu? Dalam DBKL ada bahagian yang bernama Jabatan Kejuruteraan Awam dan Saliran yang diketuai oleh seorang pegawai JUSA C. Ada beratus-ratus orang pekerja di bawahnya. Jadi Datuk Bandar tak boleh sorok kepala dalam lumpur, urusan banjir di KL adalah urusan kamu. Tapi disebabkan kamu sibuk jadi pencacai untuk merosakkan dan menganiaya usaha rakyat Malaysia mendapatkan sistem pilihanraya yang bersih, kamu lupa tanggungjawab hakiki kamu.

Ingat! Dalam Surah Al-Mukmin, ayat 40: Allah berfirman:

Barangsiapa mengerjakan perbuatan jahat, maka dia akan dibalas sebanding dengan kejahatan itu.

Allah sudah bayar ansuran cash kepada kamu. Ini hanya sebahagian kecil sahaja. Tidakkah kamu berasa malu kerana ketidakcekapan kamu?

3 comments:

  1. Malu Yong, malu...
    Kalu aku letak jawayan saja..

    ReplyDelete
  2. malaun ni ingat dunia aja!!!!mahu bawak mana wang dan harta banyak dong???yang tinggal nanti berbunuh utk rebut harta haram kamu???

    ReplyDelete
  3. jgn kau tanya bos ceupacs pulak, nanti dia tuntut pampasan dr air ujan tu

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.