Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Tuesday 15 May 2012

TUNKU AZIZ, SHERRY ITU HARAM, TAPI MENGKASARI PESERTA BERSIH YANG TIDAK BERSALAH ITU HARAMJADAH!

Ingat lagi masa Khir Toyo kalah? Menimbun fail di musnahkan (N3 terdahulu). Macam mana demer tahu dah kalah sedangkan seluruh rakyat tak tahu lagi? Tentulah jawabnya mudah je. Tentu SPR dah bagi tahu. Macam mana SPR bagi tahu? Takkan guna HP. Oh, tentunya tidak. Dulu, belum ada komputer, ya, demer guna telefon. Tapi sekarang guna apa? 

Adakah demer ada system maklumat yang sudah di link dengan SPR dan MKN? Maknanya apa-apa paparan di skrin SPR akan dapat dilihat di skrin milik umno? Lalu apa-apa berlaku dalam PRU demer tahu dulu sebelum rakyat tahu. Sebab tu demer sempat pergi ke pejabat dan arah staff bodoh supaya shred dokumen penting. Sedangkan masa tu dia bukan MB lagi sejak dewan dibubarkan. Dia tak ada autoriti untuk suruh staf buat itu ini lagi. Sebab tu Yong kata staff bodoh! 

Bukankah perbuatan membocorkan keputusan pilihanraya kepada BN dahulu sebelum menghebahkan kepada rakyat itu satu tindakan yang bercanggah dengan prinsip ketelusan dan integriti?

APAKAH INI LANDASAN YANG BETUL TUNKU AZIZ?

BERSIH TAK BOLEH, KALAU BUAT BANNER GINI BOLEH TUNKU AZIZ?
Sebagai seorang yang dulu berjuang di atas landasan transparency dan integrity, Yong amat kecewa kerana Tunku Aziz boleh berkata kerajaan sekarang berada di landasan yang betul, sedangkan kita semua maklum mengenai data berikut (Table 1 dan Table 2):

N3 ASAL DI SINI
Tunku Aziz, Sherry itu hukum meminumnya haram. Tapi itu dosa kepada Allah. Kalau sudah melakukan dosa ini, peminum boleh memohon keampunan dari Allah. Nak beri ampun atau tidak itu urusan Allah. Mengkasari pendemo yang tidak bersalah (memukul, menendang, menerajang dan memijak) adalah dosa kepada pendemo. Allah tidak akan mengampunkan dosa ini kecuali orang yang teraniaya telah mengampunkannya. 

Ostad umno, majlis fatwa, tok-tok mufti, Bagus betui dakwah komer semua. Tunku Aziz yang dah "sesat" dalam DAP sudah ikut komer, nampaknya.

6 comments:

  1. A'kum Yong

    Saya pun tak faham, Islam demer ni jenis macam mana, pakai Qur'an mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yob mountdweller,
      Tu kena tanya ostad umno

      Delete
  2. Sherry? Sapa minum sherry? Tajam betul sindiran tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yob Nazaruddin,
      Hmm, ada yang dah termakan cili ke?

      Delete
  3. Yong.... kome hentam aje deme ni. Jangan bagi peluang. Itu aje care nak ajor deme.

    ReplyDelete
  4. Armal,
    Tak lamer lagi Tunku ni akan jadi katok!

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.