Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Saturday 23 June 2012

YONG U-TURN: DAH SUKA SANGAT BINALAH KILANG APA SAJA...

OPAH KATA SIKIT-SIKIT LAMA-LAMA JADI BUKIT

Okeylah, tahap radiasi rare earth Lynas rendah - Takpe bina kilang gergasi proses rare earth situ. Boleh bina lagi di Putrajaya, Pekan, Johore Bahru dan mana-mana je tempat di Malaysia. Dekat Mid-Valley pun boleh di bina. Tak bahaya kan?

Radiasi dan keracunan heavy metals tak sama - Takpe biarkan kilang gergasi Lynas beroperasi di situ. Buka apapun, cuma heavy metals je. Bila nampak heavy metals boleh campak buang ke dalam sungai, tenggelam, dah tak nampak kan? kan? kan?

Rare earth tu sejenis perniagaan yang menguntungkan Malaysia - Takpe, kita kan niaga dengan Israel. Ini pun kan berniaga jugak. Bukan urusan kita rare earth nak digunakan untuk melengkap senjata, atau apapun. Takpe, yang mati kena tembak bukan rakyat Malaysia. Rakyat Palestine, Iraq dan Afghanistan jer. Sape suruh demer tu menentang Amerika dan Zionis?

Sebagai rujukan tengok gambor betapa berkesannya senjata ni:

MENCARI ANAK DALAM RUNTUHAN
Kalau nak tengok lagi, boleh pergi link di sini.

Yong toksah memandai-mandai - Betoi tu. Yong environmentalist. Apa Yong tahu tentang radiasi dan apa haramjadah lain yang dikeluarkan kilang itu. Biarkan jer. Yong pun bukan nak pergi melancong ke Gebeng ke. Keropok lekor Yong cari kat Peghok jer. Keropok lekor Pahang, ikan demer kena radiasi atau tertelan heavy metals. So goodbye le.

Pendirian Yong terdahulu ada di sini.

Kalau buat jahat sikit-sikit sekarang, lama-lama jadi bukit jugak, kan opah?

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.