Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 30 July 2012

PELIWAT SENI FESYEN, LAGU DAN LOGO = SAMA JER DALAM 1MALAYSIA (UPDATE)

INI LAUREN BOOTH, ADIK IPAR TONY BLAIR, BARU MEMELUK ISLAM, TAPI PANDAI DIA MEMAKAI TUDUNG

Pereka-pereka kat Malaysia ni semua hebat-hebat belaka. Tidak ada negara di dunia yang memiliki pereka-pereka hebat yang begitu ramai.

INI FESYEN HINA ISLAM SEMASA ISLAMIC FASHION FESTIVAL, MACAM HANTU, TAK TAHU HANTU MANA YANG REKA FESYEN NI. CERITA KAT SINI.
APA NAK HERAN, PENAUNGNYA PUN TAK RETI MENUTUP AURAT

FESYEN TUDUNG KELAMBU BAYI IKON PUTERI UMNO. TUDUNG NI RAMBUT TAK ROSAK. KELAKARNYER!!!

Sekarang 1Malaysia kena kutuk sebab fesyen peserta Olympic yang huduh. Kesian atlit Malaysia. Awal-awal sudah kena demoralised. Hmm, bagi Yong fesyen atlit pompuannya agak okay, walaupun Yong takkan teringin nak pakai corak begini. Fesyen atlit lelakinya memang huduh! Adake corak rimau dicampur dengan corak yang biasa kita tengok kat songket (tanda bulat). Yong kira ini kes "cultural bastardisation dan extreme bad taste" (mengharamjadahkan budaya dan citarasa paling busuk).

Ada pulak kaitannya dengan Islamic Fashion Festival?

KAITANNYA IALAH NEGARA INI MASIH DIPIMPIN ORANG YANG SAMA

Lagu kemerdekaan pula serupa seperti lagu gospel yang popular di Indonesia. Yong tak letak kat blog ni. Sebab Yong taknak mempromosi kedua-dua lagu tersebut. Yong percaya yang belum dengor, tentu pandai mencarinya kat Internet (Senikata versi mamak ada pada N3 Yong sebelum ini).

Logo kemerdekaan pula, dengornya dah menciplak sticker kereta 1Malaysia. Pak Menteri yang berkenaan pernah mengaku logo kemerdekaan adalah logo original. Tetapi dari gambar kita nampak dengan jelas persamaannya. Sekarang logo yang kontroversi sudah berubah. Kononnya takde logo rasmi. Macam mana rupanya, entah. Pastinya masih huduh, kalau tidak diberi kepada professional.

KESAMAAN YANG MENYAKITKAN MATA

Perihal kerja meliwat (ciplak) karya seni ni memang kerap berlaku. Adakah salah pereka atau pemimpin? Yong berpendapat keduanya salah. Pereka tiada etika. Pemimpin pula bangang. Pereka dapat duit melalui kerja yang dia ciplak. Pemimpin dapat kutukan.

YANG INI TAK PAYAH CAKAP, SEMUA ORANG TAHU

Inilah akibatnya bila suka sangat mempromosi LIWAT dan perpelukan dengan PEREKA-PEREKA LIWAT. Akhirnya semua karya seni BN/penyokong BN kena liwat.

4 comments:

  1. Replies
    1. Salam Faizmin,
      dalam beberapa perkara lebih teruk dari Thailand. Sekurang2nya di sana tiada ahli politik difitnah liwat sampai malau sebuah negara.

      Delete
  2. DeeDee Yong...

    Kesimpulannya.... demm... diorang nih sumer takder kreativiti dan takder citarasa.... hahahaha... kesian... kesian... hahahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam C++
      Ya betui! Kekadang budak tadika lagi cerodek. Sebabnya, budak tadika otaknya makin lama makin kembang. Otak BN makin lama makin kuncup...

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.