Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 30 August 2012

MANGGA HARUS, MANGGA HARAM, MANGGA HALAL - YONG TAK NAK JADI ISLAM MELAYU DERHAKA

MANGGA HARUS - DI MALAYSIA KALAU MANGGA BEGINI HARUS 2 MINIT JER SEBELUM MOTORSIKAL LESAP 

Dulu heboh tentang Mangga. Bukan mangga kunci atau mangga mempelam, tapi Mangga majalah ala playboy Malaysia! Majlis Fatwa Kedah kata umat Islam HARAM beli/tengok/baca majalah Mangga. Majalah ni dalam Bahasa Melayu dan ramai peminatnya orang Melayu yang beragama Islam! Jangan lupa, YDP Agong dari Kedah. Maknanya, fatwa Mangga HARAM ini diperakui oleh Ketua Negara kita, yang juga Ketua agama Islam dan adat istiadat Melayu di Malaysia.

MANGGA HARAM - SURAT FATWA NEGERI KEDAH HARAMKAN MANGGA

Sekarang apekehe? Dah lamer fatwa ini keluar. Apesal JAKIM, JAIS, Majlis Fatwa Negara, JATI etc. etc..masih senyap jer? Adakah komer semua sudah derhaka kepada Sultan Kedah/YDP Agong? Mufti yang suka keluar fatwa haram dari negeri Yong pun tak riuh! Alahai...

MANGGA HALAL - GECOR AYOR LIOR!

Bagi Yong mangga halal ialah yang tumbuh atas lithosphere ini. Jiran Yong yang baik hati tanam banyak pokok mangga dekat padang, sebab tanah dia sendiri tak cukup. Katanya dia belum merasa buahnya. Habis kena kebas orang lain sebelum sempat masak. Demer buat makan cicah sambal le tu! Dia kata halal!

Yong akan terus kempen mengutuk aktiviti "syaitan yang dikenali" ini dengan tangan yang menaip kata-kata yang lahir dari hati, sampai mati, InsyaAllah. Setakat ini sahajalah yang mampu Yong buat  melalui tenaga yang dimiliki. Yong tidak mahu jadi Islam Melayu yang derhaka kepada Allah.

Sabda Rasulullah S.A.W. :

"Barangsiapa di kalangan kamu melihat kemungkaran, maka cegahlah ia dengan tangan. Jika tidak tidak mampu, maka cegahlah ia dengan lisan. Jika itu juga di luar kemampuannya, maka cegahlah dengan hati Sesungguhnya (mencegah dengan hati) selemah-lemah iman."
- Hadith Riwayat Muslim

5 comments:

  1. DeeDee Yong...

    Mangga Playboy tue dapat sijil HALAL dari JAKIM kot.... hahaha... pasai tue la takder kena aper-aper tindakan... hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam C++

      Kekadang tertanya-tanya jugok. Saper sebenornya pemilik Mangga ni? Kenapa tak takut hukum Allah? Kenapa tak takut hukuman di Akhirat?

      Delete
  2. setakat mangga apalah sangat pada deme Yong oiii... mereka kan ke lebih hebat dari mangga iaitu Syaitan sperti kata tun Madey... kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Mat Indera

      Syaitan yang beranak-pinak kat Malaysia!

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.