Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 24 August 2012

LAWAK SEORANG NEGARAWAN: GENG "MALAIKAT YANG TIDAK DIKENALI" TIRU OBAMA

MASIH BEROPERASI DI KUALA LUMPUR

Dulu UMNO kata PAS parti ajaran sesat. Ada blogger tersohor UMNO sampai kata PAS parti ajaran syaitan. Sekarang mahaguru UMNO Baru pula menggesa supaya rakyat memilih syaitan yang dikenali.

Siapa yang Mahathir maksudkan dengan syaitan yang dikenali itu? Sudah tentu bukan PAS!

Tak perlu lagi kita cuba buktikan kesyaitanan itu kerana mahaguru UMNO Baru, seorang negarawan telah ber "fatwa" "Better the devil you know than the angel you don't" (Terjemahan secara terus: Lebih baik syaitan yang dikenali daripada malaikat yang tidak dikenali). Syaitan yang dikenali itu adalah UMNO.

Betullah kata orang dulu-dulu. Satu jari kita tunjuk pada orang, tiga jari tunjuk pada diri sendiri. Sekarang demer sendiri yang mengaku demer adalah syaitan! Kuasa Allah tiada siapa yang dapat menandinginya!

Siapa golongan "malaikat yang tidak dikenali" itu? Obama? Obama Presiden Amerika yang kata Mahathir ditiru Pakatan Rakyat? Pelik sungguh pandangan ini. Sejak bila pulak Obama mangamalkan ajaran Islam dan ingin melaksanakan hukum hudud?

Apapun, kita tahu BN tiru siapa. Sudah terang lagi bersuluh. Bukan. BN bukan tiru Israel dalam melaksanakan konsep 1Malaysia. BN juga bukan tiru lagu gospel untuk dijadikan lagu kemerdekaan tahun 2012. Bukan, bukan, bukan.

BN tiru ajaran syaitan yang tidak suka sistem perundangan Islam, tetapi suka maksiat, arak dan judi.  Ini dibuktikan dalam 55 tahun BN memerintah Malaysia, sampai dalam penerbangan MAS pun arak dijual secara duty-free! Sedangkan MAS itu syarikat GLC! Sebab itu MAS sentiasa rugi, kerana tidak dapat barakah dalam perniagaannya.

Mahathir takut PR memerintah bukan kerana kecintaannya yang mendalam kepada UMNO atau Melayu, tetapi kerana takut perniagaan yang mendapat kelulusan "the devil you know" itu lingkup!

Syaitan yang dikenali itu juga memelihara banyak hantu yang disahkan sebagai pengundi!

4 comments:

  1. he he negarawan ker negrurian tuh yonggg.... he he SALAM YONG..SELAMAT BERSYAWAL...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SELAMAT HARI RAYA PUPPETS

      Hmm..Sebenornya dah nyanyuk! Tapi masih tak insaf!

      Delete
  2. DeeDee Yong...

    Dier mudah lupa... hahaha... Memang... Mahathir Mudah Lupa.... hahahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam C++

      Dah tak mahu mengikut perintah Islam, macam mana nak kenal malaikat?

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.