Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 11 November 2012

ROSMAH DUDUK DICELAH MEMPELAI, APESE KOMER PULOK SIBUK?

Yong heran.
Yong bukan heran kat Rosmah.
Yong heran kat orang di keliling dia.
Orang yang nasihat dia.
Orang yang menyusun-atur resepsi.
Yong anggap orang-orang ni pengampu tahap gaban.
Yong anggap orang-orang ni otak letak kat kepala lutut.

ATUK DAN NENEK BERDIRI KAT MANA? 

Sengaja Yong letak gambor kahwin Prince William. Atuk, Prince Phillip berdiri dekat Kate, sementara nenek, Queen Elizabeth berdiri jauh lagi. Ayah langsung takde dalam gambor (sebab Mak tiri tak diterima). Nenek, atuk, ayah takde pun sibuk nak berdiri dicelah mempelai.

Yong pilih gambor ini sebab demer semua bukan Islam, sama seperti Lee Chong Wei, walaupun bangsa berbeza.

GAMBAR INI LUCU.

Cer komer perhati gambor di atas. Rosmah duduk kat kerusi biasa jer. Sementara mempelai duduk kat kerusi khas. Pelik tak? Ini seolah-olah satu susun-atur yang tergesa-gesa.

Jadi Yong anggap orang-orang yang mengatur tempat ini telah berjaya membuat Rosmah kelihatan buruk laku (takde finesse).

Yong anggap demer yang nasihat bab adab itu orang-orang, atau macam orang-orang.

ORANG-ORANG DI KELILING ROSMAH

Jadi, Yong tak boleh salahkan Rosmah.
Ini persepsi Yong.

6 comments:

  1. nasib kau lah rosmah ada suami pun tak da 'telok'!!!

    ReplyDelete
  2. salam...
    yang kelakarnya semasa siaran tv malam tadi.. bik mama ni sibuk nak berbual dengan datuk lee chong wei... bila lee chong wei tak ada.. dia tak sibuk pulak nak berbual dengan wong mew choo... kesian pengantin perempuan... hari bahagia mereka pun bik mama hendak menyibuk... tak cukup ke publisiti yang bik mama dapat sebelum-sebelum ni? kalau ya pun.. duduk di sebelah salah seorang pengantin sudah memadai.. bukan memisahkan pengantin... sekadar berkongsi pendapat...

    ReplyDelete
  3. bahasa halus nya tak cerdik..bahasa kasor nya bodoo..

    ReplyDelete
  4. Ish...ish..! Awat macam tu sekali..?? Tak hormat "Raja Sehari" yang perlu diraikan pada hari/majlis perkahwinan mereka.Bikin rosak program saja..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam nisal694, alba.

      Memang pelik kejadian itu.

      Kesian. Kahwin bukan selalu. Tapi majlis dah rosak. Alahai!

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.