Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 22 February 2013

KENAPA INTERNET JADI SLOW NAK MAMPUIH?

GHOPER INTERNET HARI NI

Betui kata C++. Internet slow nak mampuih. Mula-mula Yong ingat masalah sistem komputer Yong tak compatible lagi dengan unifi. Sebab Yong guna Mac. Tapi, sejak tukor Mac baru ni nampak dah ok. Mac lama memang selalu putus. Mana tahu entah-entah unifi tengah upgrade sistem dia.

Tapi sejak subuh tadi Internet dah jadi macam siput jer. 

Yong hanya dapat pergi ke browser. Nak masuk blog sendiri pun slow!!! Nak masuk ke sesetengah blog langsung tak dapat. Kalau dapat pun tak boleh masuk ke ruangan komen. Alahai...ada hantu ke?

Yong check kalau-kalau ada makhluk yang curi line. Takde. Yong tukar ke desktop yang guna Windows. Pun slow!

Mujur Yong ada broadband. Sekarang guna broadband jer. 

Hahaha. Whoever is responsible for this inconvenience, you have failed! I beat you!


MENERIMA MAKLUMAT YANG TEPAT DAN TELUS ADALAH HAK RAKYAT

JOM UBAH

TOLAK UMNO. TOLAK BN

6 comments:

  1. DeeDee Yong...

    Tahniah kerana berjaya melepasi blockage tue... Hahaha... gua pon skrang nih tengah guna ISP lain... hahaha.... nasib baik gua ader beberapa ISP.... dan satu spesial ISP (tapi kena call international number la... hahaha)

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam C++

      Kalau ini kena blog, Yong masih ada cara lagi. ISP lain pulok. Yong pun tengah belajor.

      Delete
  2. lucu juga kalo memang bener "cyber war" digunakan untuk kepentingan politik dalam negeri. Regime otoriter selalu lupa bahwa:

    Partai bukanlah Negara
    pejabat bukanlah Negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ryanardan

      Begitulah hakikatnya. Tapi bagi golongan yang mungkin masa depannya di dalam penjara, they have everything to lose and everything to fear.

      Delete
  3. Asaslamualaikum Yong,

    Pe kabor? Teman dah banyak kali cuba dapatkan Bloglistpolitik.blogspot.com tapi tak dapat. No blog found katanye. Ngapa ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam aidono

      Alhamdulillah. Yong sihat

      Satakat ini Yong pun tak tahu apa jadi dengan blog itu. Hanya admin dia yang boleh jawab.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.