Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Tuesday 19 March 2013

GEMPAR! MAYAT PEGUAM SCORPENE DITEMUI TERAPUNG DI TELUK MORBIHAN

Berita yang orang ramai tak kisah?

Mayat Olivier Metzner ditemui terapung dekat pulau miliknya. Peguam yang sering mewakili kumpulan gangster dan kes-kes rasuah ini, dikatakan mati bunuh diri. Polis telah menemui sekeping nota "bunuh diri"

NOTA BUNUH DIRI DITEMUI DI PULAU INI

Kisah hidup peguam ini boleh dibaca di sini dan di sini. Peguam ini juga mewakili pedagang samseng, Jerome Kerviel dan bekas presiden Panama Manual Noriega. 

YANG MUKA KELAT TU PENIAGA JEROME KERVIEL, DISEBELAHNYA OLIVIER METZNER

BEKAS PRESIDEN YANG DIDAKWA RASUAH, MUSUH METZNER

Kaitannya dengan Malaysia ialah peguam ini juga mewakili DCNS dalam kes siasatan pembelian scorpene (MI).

Beginikah kesudahannya kehidupan seorang pengamal undang-undang yang terkenal dalam kes-kes melibatkan orang ternama?

Fikir-fikirlah!

JOM UBAH
TOLAK RASUAH
TOLAK UMNO
TOLAK BN

4 comments:

  1. ..keyakinan bahawa menegakkan kebenaran dan keadilan meyebabkan seseorang itu tidak gentar apa yang berlaku kepadanya didunia ini.... akhirat jua yang penting terutama yg mengucap kalimah syahadah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia ni loyar jahat... bukan penegak kebenaran nih...

      tengok la dia wakil dcns yang rasuah...

      Delete
  2. Benar. Dia memang lawyer yang defend orang jahat, Termasuk gangster dan syarikat rasuah. Sebab tu dia kaya raya, boleh beli pulau. Tapi apa kesudahannya? Tragis!

    ReplyDelete
  3. Apa saja mesti ada toll/price to pay. Perjuangan apa pun memang ada nilai & ada korbannya ! Ada perkata jelas salah, ada jelas betul, alas, some lays in between, though!

    Kerja peguam ni wean on cases ..pretty much opportunistic, lurus sangat takut takde can menang kes/miskin la. Play along 'the line' by rules & laws, you gain some you lose some. Leh senang@kaya walau tak menang byk kes pun! Janji tau wot the catch! Zul***** No*din is among others!

    End of the day...He deserves that - to get what he gives (rather, gave)!

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.