Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 21 July 2013

LEPAS INI SOI LEK DAN TENTERANYA TAK BERANI HINA ISLAM LAGI…KAH KAH KAH



Agaknya dari mana demer dapat nama akronim semut ni, ha?

Apapun, Yong sokong jika ada kumpulan yang mahu memantau media sosial yang menjejaskan keharmonian kaum. Tak salah kan? Kan? Kan?


Lebih-lebih lagi kumpulan ini mendakwa telah membuat laporan polis terhadap pengguna fesbuk yang menghina Agong dan Nabi Muhammad (SAW). 

Agak-agak komer berani tak semut ni membuat laporan polis terhadap pelaku dalam youtube ni?



Agak-agaknya siapa ostad demer yang dah bagi tarbiyah sehingga demer dapat "mengenalpasti dengan tepat" apa yang dikategorikan menghina Nabi Muhammad (SAW) itu yerk?

Selamat bertugas hai sang semut! 

Bertugaslah dengan baik dan penuh etika.

Jangan jadi Don Quixote, sudah. Kincir angin disangka gergasi.

2 comments:

  1. DeeDee Yong...

    Gua tak sangka Yong pon suka baca cerita Don Quixote tue... Hahahaha... Seingat gua.. gua baca novel tue sekitar tahun 1978 ~ 1979 .... Hahahaha... cayalah..

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam C++

      Yong baca masa sekolah menenngah. Yong mengambil mata pelajaran English Literature. Sebab yang ambik jurusan sains tak dibenarkan ambil Malay Lit. Kena baca buku yang heavy macam Macbeth sampai yang satire macam Don Quixote. Kedua cerita ini sangat berkesan dan penuh makna dalam senario politik Malaysia sekarang. Aneh kan? Macam ada satu regressi dalam tamddun manusia.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.