Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 4 July 2013

TANYA PRESIDEN UIAM YANG BARU, RAMBUT PALSU DAN RAMBUT KEMBANG ITU HALAL ATAU HARAM?

Berita ini kerja baru buat seorang Menteri yang pandai mengira:

ISLAMIST CONTOH UMNO?

Mungkin ini contoh pemerintahan Maqasid Syariah BN. Agaknya apa tarbiyah Rais nak sampaikan kepada siswi Universiti Islam kebanggaan rakyat Malaysia ini?

FESYEN SISWI UIAM

Tak salah Yong UIAM ada dress code untuk warganya. Tak tahu pulak kalau ada pengecualian. Tetapi disisi Allah, hambanya sama sahaja - dikehendaki patuh pada dress code yang sama.

APA YANG TAK KENA DENGAN FESYEN ISTERI PRESIDEN UIAM INI?

********************

Firman Allah SWT bermaksud: "Hendaknya mereka itu melabuhkan tudungnya sampai ke dadanya, dan janganlah kamu mendedahkan aurat dan perhiasan kamu kecuali apa yang terzahir" (Surah an-Nur ayat 31).

Apa tanggungjawab suami?

9 comments:

  1. Salam Yong.
    Yong nak tahu apa komen Najib menjawab suara sanubari Yong ni;"itu nasib baik aku tak lantik isteri Rais Yatim".
    Ikan busuk bermula dari kepalanya dan sungai keruh kerana keruh dihulunya.
    Kalau difikir fikirkan tiada orang politik umno yang layak ditempat itu.Kerana Phd saja tak cukup.Kalau kesungguhan terhadap kehidupan diakhirat tiada.Itulah jahil namanya walaupun ada phd.Terima kasih Yong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam nazi kelawar

      Kenapa lantik ahli politik? Kan ramai lagi scholars dan tokoh2 yang bagus2 dan non-partisan di Malaysia ni?

      Delete
  2. DeeDee Yong...

    Bila yang JAHIL melantik yang JAHIL menjadi pemimpin... maka tunggulah saat kehancuran....

    Universiti Donut Malaysia

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  3. Salam kak Yong.

    Apa nak dibuatkan.. dunia dah nak kiamat ler tu. Meletak orang yg bukan ahli (amanah, pakar ilmu, yg seswai tempatnya) is like a disaster in the making.. just around the corner. Tambahan kita letak head of dept./penaung pun alahai macam si Rai$...serius? UIAM must be a national laughing stock !

    haha.. macam dah takda orang yg layak, mana academicians lain? Elok lagi letak aje Prof Ungku Abdul Aziz kat UIAM tu. Walau pun Prof macam moderate, tapi jauh > ok lagi drp si Rai$ tu.

    Ni sama ler penyakit UM=No yg membarah di kampung, taman perumahan & hutan belantara, di mana, mereka suka suka aje letak orang deme jadi Ketua Kampung, JKKK, Pengerusi Masjid, surau di kalangan orang deme, padahal, bukan deme pandai pun, tak rajin solat jemaah pun, kot ade pun solat Megerib, Isyak, solat Jumaat & raye aje ler...bab buat kroje haramm tak reti mana pun.. tapi sebab nak tunjuk deme tu hebat ler, kan, tu kena ada orang deme kat ataih..orang lain tak merase ler tempat tu selagi deme idup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Hanz

      Apa nak jadi kat negara kita ni? CIMB berkuasa. Rakyat merana.

      Delete
  4. moses kata: jgn begitu, mana tahu lepas ne, datin berpudah pulak. INSHAALLAH.AAMIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Moses

      Berpurdah? That will be the day!

      Delete
  5. yang melantik dengan yang dilantik sama waktu dengannya

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.